چه یک بازاریاب دیجیتال باتجربه باشید و چه تازه وارد دنیای سئو شده باشید، احتمالاً درباره Domain Authority (DA) شنیده اید. معیار DA سابقه طولانی در صنعت سئو دارد و بسیاری از استراتژیست های سئو از آن برای درک و تعیین کمیت پتانسیل رتبه بندی وب سایت ها استفاده می کنند. اما Domain Authority دقیقاً چیست و چقدر برای استراتژی سئوی شما مهم است؟ Domain Authority فقط برای کاربران سئو نیست و هر کسی که می خواهد در نتایج جستجو رتبه بالاتری کسب کند، می تواند از درک دقیق تری از این معیار مرجع سایت بهره مند شود. 5 طراحی وب سایت شرکتی شگفت انگیز برای الهام بخشیدن به شما
در این مقاله، امیدوارم با پاسخ دادن به سؤالات زیر، Domain Authority را رفع ابهام کنم:
- Domain Authority چیست و چگونه محاسبه می شود؟
- واقعاً باید درباره Domain Authority بدانم؟
- چگونه می توانم Domain Authority را افزایش دهم؟
- چگونه می توانم از DA در استراتژی سئو خود استفاده کنم؟
Domain Authority چیست؟
Domain Authority معیاری است که توسط Moz، یک نرمافزار SEO، ایجاد شده است و میزان احتمال اینکه یک وبسایت به رتبه در نتایج موتورهای جستجو. Domain Authority در مقیاس 0-100 با نمرات بالاتر است که پتانسیل رتبه بندی قوی تر را پیش بینی می کند.
در مورد امتیاز Domain Authority برای وب سایت خود کنجکاو هستید؟ امتیاز خود را با این بررسی کننده اعتبار دامنه رایگان بررسی کنید.
Moz Domain Authority چگونه محاسبه میشود؟
چندین فاکتور وجود دارد که Moz برای محاسبه DA از آنها استفاده می کند، اما مهمترین آنها پیوندهای ورودی است که به دامنه شما اشاره می کند که به نام بک لینک.
Moz این اطلاعات را از فهرست لینک اکسپلورر خود که دائماً به روز می شود جمع آوری می کند. سایت هایی با بک لینک بیشتر و دامنه های ارجاع منحصر به فرد به احتمال زیاد امتیازات DA بالاتری دارند.
میتوانید همه چیز درباره ریاضیات مربوط به Domain Authority را در راهنمای امتیازدهی معتبر Moz. اما برای ساده نگه داشتن آن تا حد امکان، همه چیز مربوط به نمایه بک لینک شما است.
امتیاز Domain Authority خوب چیست؟
از آنجایی که Domain Authority در مقیاس 100 امتیازی است، دستهبندی امتیازات خاص به عنوان “خوب” یا “بد” میتواند وسوسه انگیز باشد. اما کسب نمره عالی DA یک شاهکار تقریباً غیرممکن است که تنها بزرگترین و محبوب ترین وب سایت ها تا کنون به دست آورده اند.
به همین دلیل است که Moz تأکید میکند که این معیار مقایسهای است. وبسایتهایی با امتیاز DA پایین همچنان و اغلب میتوانند در رتبههای بالا قرار بگیرند. نتایج موتور جستجو.
فرض کنید وب سایت شما دارای DA برابر با 25 است. این ممکن است در مقایسه با میلیون ها وب سایت دیگر پایین تر باشد، اما اگر این امتیاز بالاتر از رقبای شما باشد، به احتمال زیاد می توانید از آنها برای کلیدواژه های مهم در صنعت شما.
به عبارت دیگر، یک امتیاز Domain Authority خوب که بالاتر از دامنههایی است که امیدوارید از آن بالاتر باشید.
نحوه بررسی Domain Authority
در مورد امتیاز Domain Authority برای وب سایت خود کنجکاو هستید؟ شما گزینه های زیادی دارید. در اینجا فقط سه مورد وجود دارد:
- Moz’s ابزار تجزیه و تحلیل سئو دامنه
- Linkgraph.io بررسی کننده اعتبار دامنه
- بررسی کننده اعتبار وب سایت Ahrefs
Domain Authority: آنچه واقعا باید بدانید
بنابراین صاحبان سایت یا بازاریابان دیجیتال واقعاً باید در مورد Domain Authority بدانند؟
اگر هدف اصلی شما به سادگی به دست آوردن مشتریان جدید از جستجو است ، درک نکات و نکات این محاسبه اجباری نیست. با این حال، Domain Authority کاربردهای مستقیم زیادی برای ایجاد یک استراتژی SEO. در اینجا مهمترین چیزهایی است که باید در مورد این معیار سنجش اعتبار سایت بدانید.
1. Domain Authority یک عامل رتبه بندی نیست
اگرچه DA می تواند به تعیین کمیت پتانسیل رتبه بندی کمک کند، اما نقشی در الگوریتم رتبه بندی گوگل.
به همین دلیل است که وبسایتهای جدیدتر یا کوچکتر با امتیاز Domain Authority پایینتر همچنان میتوانند در صورت ایجاد کیفیت بالا، آموزنده، تازه، و محتوای مرتبط برای کاربران.
با این حال، برخی از عواملی که Moz برای محاسبه Domain Authority استفاده میکند، عوامل رتبه بندی گوگل، مانند تعداد دامنه های ریشه پیوند دهنده و تعداد صفحات پیوند دهنده. در نتیجه، اغلب یک رابطه مثبت بین امتیازات DA و سایر شاخصهای عملکرد SEO مانند رتبهبندی کلمات کلیدی، موقعیت متوسط و ترافیک ارگانیک وجود دارد.
2. Domain Authority تنها معیار مرجع سایت نیست
Moz’s Domain Authority تنها مرجع سایت متریک موجود برای SEO نیست. سایر مارکهای بزرگ سئو و ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی با نمایههای پیوند بزرگ معیارهای قدرت خود را توسعه داده اند. برخی از مواردی که ممکن است بشناسید عبارتند از:
- Majestic’s Citation Flow
- امتیاز اقتدار سمروش
- Ahrefs ردهبندی دامنه (DR)
و از آنجایی که هر یک از این برندها از محاسبات و شاخص های پیوند منحصر به فرد خود استفاده می کنند، امتیازات وب سایت شما می تواند برای هر معیار بسیار متفاوت باشد.
برای مثال، رتبهبندی دامنه در مقابل دامنه زیر طرح پراکندگی اعتبار امتیازات Ahrefs DR و Moz DA را تقریباً 9700 دامنه مقایسه می کند. روند صعودی نشان می دهد که معیارهای اعتبار سایت رابطه مثبتی با یکدیگر دارند.
با این حال، دادهها همچنین نشان میدهند که مواقعی وجود دارد که امتیازات DA و DR میتوانند به طور گسترده برای یک دامنه متفاوت باشند. گروهی از دامنه هایی که امتیازات DA به طور قابل توجهی کمتر از امتیازات DR است ممکن است به این دلیل باشد که Ahrefs هم کیفیت پیوندها و هم کیفیت پیوندها را در نظر می گیرد. اعتبار دامنه های ارجاع دهنده در محاسبات DR آن.
بنابراین اگرچه DA مسلماً پرکاربردترین معیار مرجع در صنعت سئو است، به هیچ وجه حقیقت مطلق پتانسیل رتبه بندی نیست. توجه به این نکته مهم است که راه های دیگری برای درک سلامت و رتبه بندی پتانسیل وب سایت شما فراتر از DA وجود دارد.
از Grader وب سایت رایگان LOCALiQ استفاده کنید تا ببینید آیا سایت شما برای رتبه بندی بهینه شده است یا خیر.
3. رتبه صفحه گوگل معیار اصلی معتبر است
مدتها قبل از اینکه Domain Authority در صحنه SEO حضور داشته باشد، PageRank Google معیار اصلی مرجع بود.
Google قبلاً رتبه صفحههای وب را به صورت عمومی در نوار ابزار خود نمایش میداد، اما از آنجایی که سئوکاران کلاه سیاه از این اطلاعات برای کمک به رتبهبندی خود استفاده میکردند، Google اکنون امتیازات رتبه صفحه را در حالت قفل نگه میدارد.
اساساً، هر بار که صفحهای به صفحهای دیگر پیوند میدهد، بخشی از رتبه صفحه (یا ارزش ویژه پیوند) آن را منتقل میکند. این بدان معناست که صفحاتی که بک لینک های زیادی دارند نسبت به سایرین پیج رنک بیشتری دارند. چیزی شبیه این است:
برخلاف Domain Authority، PageRank در واقع یک فاکتور رتبهبندی است که Google هنگام تبلیغ صفحات وب به آن تکیه میکند. بنابراین، اگرچه گوگل دیگر بینش مستقیمی در مورد PageRank به ما نمی دهد، صاحبان سایت باید بدانند که هر لینک همچنان در امتداد PageRank (یا link juice) در سراسر اینترنت.
4. بهبود Domain Authority و SEO off-page دست به دست هم می دهند
از آنجایی که محاسبه Domain Authority در درجه اول به بک لینک ها متکی است، استراتژی های سئوی خارج از صفحه مانند لینک سازی و روابط عمومی دیجیتال واقعاً تنها راه برای بالا بردن معیارهای اعتبار سایت مانند DA است.
اگرچه در حال بهبود سئوی روی صفحه همیشه تلاش ارزشمندی برای بهبود ارتباط و کیفیت شما از نظر گوگل خواهد بود، بهینه سازی روی صفحه مانند بک لینک ها مستقیماً بر DA شما تأثیر نمی گذارد.
با این حال، با محتوای با کیفیت بالاتر در وب سایت خود، از طریق استراتژیهای خارج از سایت احتمالاً بسیار آسانتر خواهند شد. به طور کلی در مورد سئو، یک رویکرد چند رشته ای احتمالا موثرتر از تکیه بر یک استراتژی واحد به تنهایی است.
نحوه افزایش Domain Authority (ایمن)
از آنجایی که DA عمدتاً از طریق بک لینک ها محاسبه می شود، استراتژی های خارج از سایت مانند لینک سازی بهترین راه برای سعی کنید نمره خود را بهبود بخشید اما این کار آنقدرها هم که به نظر می رسد آسان نیست، زیرا ما هیچ کنترلی روی اینکه آیا وب سایت دیگری به وب سایت ما پیوند می دهد یا خیر نداریم.
همچنین، برخی از استراتژیهای لینکسازی «کلاه سیاه» در نظر گرفته میشوند، به این معنی که وبسایت شما میتواند توسط Google جریمه میشود اگر به نظر میرسد که برای بک لینکها پول میپردازد یا درگیر اعمال پیوند هرزنامه است.
اما راه های زیادی برای افزایش ایمن قدرت کلی دامنه شما و در نتیجه امتیازات DA شما وجود دارد. در زیر برخی از استراتژی های لینک سازی مورد علاقه من هستند. زیرا هم مؤثر هستند و هم با Google سازگار هستند.
1. در فهرست راهنماها قرار بگیرید
برای کسبوکارهای کوچک و محلی، فهرست کردن دامنهتان در فهرست فهرستهای آنلاین، هم راهی پر تاثیر و هم مقرونبهصرفه (زیر 100 دلار) برای افزایش DA است. در اینجا 10 فهرست راهنمای برتر برای شروع وجود دارد.
استراتژیهای SEO محلی مانند ایجاد استناد برخی از مقرون به صرفه ترین استراتژی های رشدی که می توانید امتحان کنید. نه تنها Google بازارها و مناطقی را که شما به آنها خدمت میکنید بهتر درک میکند، این پیوندها به وبسایت شما به افزایش امتیازات DA شما در طول زمان کمک میکنند.
برای راهنمایی بیشتر در مورد SEO محلی، به محلی رایگان آزمایشگاه بازاریابی LOCALiQ مراجعه کنید. دوره SEO
2. محتوای عالی بنویسید
ابتدا و مهمتر از همه، تمرکز خود را بر ساختن محتوای خود به قدری خوب کنید که سایت های دیگر به طور طبیعی آن را کشف کرده و به آن پیوند دهند (به E-A-T). یک پست با هدف کلیدواژه عالی بنویسید که رتبه بندی می کند، و وبلاگ نویس یا کسب و کاری که به دنبال نوشتن در مورد آن موضوع است، پست شما را در تحقیقات خود کشف خواهد کرد و امیدواریم در پست خود به سایت شما پیوند داده شود. من می گویم امیدوارم زیرا اگر اطلاعاتی که ارائه کرده اید دانش عمومی باشد و هیچ راهی برای اثبات اینکه نویسنده این اطلاعات را از صفحه شما دریافت کرده است وجود ندارد، احتمال کمتری برای دریافت نقل قول وجود دارد.
اما اگر تحقیق اصلی یا یک مقاله رهبری فکری در مورد این موضوع را به اشتراک بگذارید – چیزی که تکرار آن سخت است – احتمال اینکه آن بک لینک را دریافت کنید بیشتر است. شما می توانید این رویکرد را برای کلمات کلیدی با حجم بالا یا موضوعات فوق العاده جذاب در نظر بگیرید. فقط مطمئن شوید که در رسانه های اجتماعی تبلیغ کنید تا توجه بیشتری به آن جلب شود.
3. در پست های مهمان مشارکت کنید
مشارکت در محتوای وبلاگ، تحقیقات اصلی یا رهبری فکری در سایر وب سایت های مرتبط با DA بالا در صنعت شما نیز راهی عالی برای کسب بک لینک بیشتر به وب سایت شما و در نتیجه ارتقاء DA شما است.
ناشران همیشه به دنبال محتوای عالی هستند، و اگر شما آن محتوا را برای آنها فراهم میکنید، نه تنها تخصص برند خود را ارتقا میدهید، بلکه اغلب یک بک لینک به وبسایت خود در خط فرعی یا حتی در متن پست کسب میکنید.
برای ارتقای سریعتر Domain Authority، فرصتهای وبلاگنویسی مهمان را در نشریات خاص صنعت که مرتبط با موضوع شما هستند، جستجو کنید. به عنوان مثال، نمودار زیر ارتباط موضوعی وب سایت برند شخصی من را در مقایسه با یکی از رقبای برتر ما نشان می دهد.
ارتباط موضوعی نمایه های بک لینک همانطور که در SearchAtlas
اکثر بک لینک های رقبای ما از وب سایت های مرتبط با تجارت و فناوری می آیند. از آنجایی که میخواهیم Domain Authority خود را بالاتر از آنها قرار دهیم، بر کسب فرصتهای وبلاگنویسی مهمان از وبسایتهایی با همان موضوع موضوعی تمرکز میکنیم.
4. سرمایه گذاری در روابط عمومی
داشتن یک تیم روابط عمومی میتواند برای کسبوکارهای با اندازهای مفید باشد، اما برای برندهای سطح سازمانی، کسب لینک در نشریات معروف کلید رقابت با وبسایتهای دیگر با امتیازات Domain Authority بسیار بالا است.
از نظر آگاهی کلی از برند شما، پوشش مطبوعاتی که شامل پیوندی نمیشود همچنان میتواند بازدهی مثبتی در سئو داشته باشد زیرا Google برای درک اعتبار وبسایت شما به سیگنالهای خارج از سایت مانند ذکر نام تجاری نگاه میکند. اما برای افزایش DA به طور خاص، پیوندهای dofollow از نشریات سطح بالا چیزی باشد که در نهایت تأثیر دارد.
اگر کسب و کار کوچک یا متوسطی هستید که منابع لازم برای تیم روابط عمومی را ندارید، برای به گزارشگر کمک کنید (HARO). این سرویس خبرنگاران را به کارشناسان صنعت متصل میکند و میتواند راهی عالی برای کسب فرصتهای پیوند با کیفیت بالا باشد.
5. لینک سازی شکسته را امتحان کنید
اگرچه استراتژی پیشرفته تری است که به استفاده از ابزارهای بک لینک نیاز دارد، لینکسازی شکسته میتواند به شما کمک کند فرصتهای پیوند را برای بالا بردن امتیازات DA خود پیدا کنید. فرآیند به شرح زیر است:
- از ابزار تحلیل بک لینک برای یافتن لینک های شکسته در وب سایت های دیگر.
- محتوای ایجاد کنید که بتواند جایگزینی برای منبع گمشده باشد (یا محتوای موجود در وب سایت شما را شناسایی کند).
- با ویرایشگر تماس بگیرید و محتوای خود را به عنوان جایگزین ارائه دهید.
روش های دیگر برای استفاده از Domain Authority در استراتژی SEO شما
فرای یک انعطاف پذیری اقتدار، می توانید از امتیازات Domain Authority نیز برای توسعه یک کمپین SEO بسیار هدفمند استفاده کنید. ماهیت مقایسه ای DA می تواند به شما کمک کند اهداف واقع بینانه تعیین کنید و عملکرد SEO خود را محک بزنید.
1. کلمات کلیدی را با توجه به DA
انتخاب کنید
وقتی نوبت به انتخاب اهداف کلیدواژه مناسب میرسد، DA میتواند معیاری مفید برای دانستن اینکه آیا وبسایت شما میتواند به طور واقعی با صفحاتی که قبلاً در صفحه اول رتبهبندی شدهاند رقابت کند یا خیر.
من توصیه میکنم صفحات وب خود را برای کلمات کلیدی با نمره دشواری کلمه کلیدی کمتر یا مساوی Domain Authority خود بهینه کنید. برای مثال، اگر میخواهید برای کلمه کلیدی «جعبههای اشتراک قهوه» رتبهبندی کنید. ، احتمالاً برای رتبه بندی حداقل DA 60 نیاز است در صفحه اول
این یک فشارسنج مطلق نیست، اما میتواند برای شناسایی کلمات کلیدی با رقابت پایینتر که در کوتاهمدت ترافیک ارگانیک وبسایت شما را به همراه داشته باشد و در طول زمان Domain Authority خود را ایجاد کنید، بسیار مفید باشد.
2. اولویت های سئوی خود را شناسایی کنید
از آنجایی که DA یک معیار مقایسه ای است، یکی از بهترین راه ها برای استفاده از امتیاز، فکر کردن به رقابت است.
به عنوان مثال، اگر DA شما در حال حاضر بالاتر از رقبای شما باشد، محتوای با کیفیت بالا به تنهایی احتمالا شما را به صفحه یک خواهد رساند. این بدان معناست که بهتر است تیم شما منابع خود را در بهینه سازی های روی صفحه سرمایه گذاری کند که مقرون به صرفه تر هستند و اغلب می توان در خانه انجام داد.
واقعیت این است که سئوی خارج از سایت معمولا زمان، منابع و هزینه بیشتری دارد. اگر هنوز شکاف قابل توجهی بین Domain Authority و رقبای شما وجود دارد، اگر می خواهید رقابت کنید و وب سایت خود را در Google بیشتر قابل مشاهده کنید.
3. به دستورالعمل های Google توجه کنید
در حالی که Domain Authority یک فاکتور رتبهبندی رسمی نیست (باز هم یک معیار Moz است)، این نشان دهنده دو چیز است که عبارتند از: E-A-T و بک لینک. برایان دین در راهنمای سئو در سال 2022 Backlinko اشاره می کند که ارزیابی کیفیت گوگل Guidelines می گوید که سازنده محتوای اصلی در رتبه بندی شما نقش دارد. این بدان معنی است که مطمئن شوید نویسندگان وبلاگ شما در موضوعی که تحت پوشش قرار میگیرد متخصص هستند و دارای خطوط فرعی هستند که چنین میگوید، و Google میتواند تا حد امکان از طریق صفحه درباره، صفحه تماس، خطمشی رازداری و شرایط شما درباره تخصص و اعتبار وبسایت شما بیاموزد. خدمات.
Autority دامنه را افزایش دهید، رتبه خود را بهبود بخشید
از برخی جهات، Domain Authority میتواند مانند یک نماد وضعیت در دنیای SEO احساس شود. نمرات واقعا بالای DA چشمگیر است و به راحتی بدست نمی آید، اما به یاد داشته باشید، موفقیت در سئو شما توسط Domain Authority محدود یا تعریف نشده است.
با این وجود، بهبود DA ارزشمند است زیرا به عواملی بستگی دارد که برای رتبه خوب در گوگل ضروری هستند و رتبه خوب در گوگل به معنای ترافیک بیشتر به سایت شما. برای اینکه به Google نشان دهید که دامنه شما معتبر و مورد اعتماد سایر وبسایتها در اینترنت است، مراحل زیر را در این پست دنبال کنید تا اعتبار دامنه خود را افزایش دهید:
- در فهرست راهنماها قرار بگیرید
- محتوای عالی بنویسید
- پست مهمان در سایت های دیگر
- در روابط عمومی سرمایه گذاری کنید
- لینک سازی شکسته را امتحان کنید
منبع :