سئو ووکامرس


قدم به قدم با سئوی ووکامرس

یکی از پرطرفدارترین فروشگاه سازای موجود براساس وردپرس ووکامرس (Woocommerce) هستش، به عبارت بهتر میشه گفت ووکامرس یه افزونه وردپرسه که کاربران می تونن واسه ایجاد فروشگاه های اینترنتی با به کار گیری وردپرس، ازش استفاده کنن. دلیل محبوبیت و معروفیت ووکامرس امکانات فوق العاده اون هستش که شرایط ایجاد یه فروشگاه اینترنتی حرفه ای رو واسه کاربران به صورت رایگان جفت و جور می کنن.

مطالب آموزشی زیادی در اینترنت هست که چگونگی دانلود، نصب و به کار گیری ووکامرس رو میشه با به کار گیری اونا آموخت، ما در این مقاله می خوایم در مورد سئو ووکامرس صحبت کنیم. سئو ووکامرس یه موضوع بسیار مهم در ایجاد یه فروشگاه اینترنتی با به کار گیری ووکامرسه و دلیل اون اهمیت داشتن ترافیک بالا واسه یه سایت فروشگاهیه. همونجوریکه گفته شد ووکامرس یه فروشگاه ساز حرفه ای براساس وردپرسه و فقط واسه ایجاد فروشگاه های اینترنتی استفاده میشن. واسه یه فروشگاه اینترنتی هیچی مهم تر از جذب ترافیک بالا نیس و بهترین روش جذب ترافیک واسه یه سایت جذب و افزایش ترافیک ارگانیک از راه موتورهای جستجوگره، پس میشه گفت که سئو ووکامرس خیلی مهمه.

چیجوری یه سایت ایجاد شده با ووکامرس رو واسه موتورهای جستجوگر بهینه سازی کنیم؟

امروزه به دلیل اینکه تعداد فروشگاه سازای طراحی شده واسه ایجاد فروشگاه های اینترنتی بسیار زیاد شدن و هم اینکه مقالات زیادی درباره هر کدوم از اونا نوشته شده، پیدا کردن نکات درست و بنیادی واسه سئوی یه سایت ووکامرس کار مشکلیه. با وجود اینکه مقالات زیادی در این مورد نوشته شدن اما بیشتر اونا همه چیزی که رو که واسه سئوی یه سایت ووکامرس نیازه پوشش نمی دن. ما در این مقاله می خوایم نکات بنیاری و اساسی واسه سئو کردن یه سایت ووکامرس رو واسه شما بیاریم تا بتونین با به کار گیری اون سایت ووکامرس خود رو در رتبه بندیا به رتبه های بالاتر برسونین و هم اینکه بیشترین ترافیک ممکن رو واسه سایت ووکامرس خود جذب کنین. بیایید مستقیما به سراغ این نکات بریم.

انتخاب هاست مناسب

انتخاب هاست مناسب واسه ووکامرس خیلی مهمه. شما باید واسه سایت ووکامرس خود یه هاست معتبر که خوب پیکر بندی شده باشه، انتخاب کنین. بعضی افراد تصور می کنن انتخاب هاست اهمیت چندانی نداره و همه هاستا از کیفیت و ارزش برابری بهره مند هستن. ممکنه در بعضی از وب سایتا که کاربریای متفاوتی و خاص ای دارن انتخاب هاست خیلی اهمیت نداشته باشه اما واسه فروشگاه های اینترنتی که با به کار گیری ووکامرس ایجاد شدن انتخاب هاست بسیار مهم و تاثیر گذاره. مقاله تاثیر هاست در سئو رو بخونین و اگه شما هدفای بزرگی واسه خود تعیین کردین و می خواید در مورد فروش اینترنتی از موفقیت بسیاری بهره مند شید، باید وب سایتی داشته باشین که تعداد بازدید کنندگان اون بسیار زیاد باشه و تعداد صفحات اجناس اون بیشتر از چند صد صفحه باشه، واسه ایجاد اینجور وب سایتی شما حتما باید یه هاست قوی و معتبر جفت و جور کنین.

تغییر در ساختار U R Lا

اگه شما دوست ندارین که URL های اجناس شما در ووکامرس به شکل زیر باشن:

https:// yourshop.com/?product=some-product

شما باید تنظیمات مربوط به اونو در داشبورد وردپرس و در بخش Permalinks تغییر بدین و آپشن WordPress Friendly Permalinks رو فعال سازی کنین. اما در این صورت ووکامرس در ساختار URL های اجناس شما “/Product-Category/” و “/Product/” رو اضافه انجام میده. اما اگه شمام مثل من URL های تمیز تر رو بهتر می دونین نگران نباشین راه حل دیگری واسه حل این موضوع هست. شما می تونین از پلاگینایی که واسه واسه ایجاد تغییرات در ساختار URL ها ایجاد شدن استفاده کنین. یکی از این پلاگینا که من به شخصه ازش استفاده می کنم “Remove Taxonomy Base Slug” هستش شما با به کار گیری این وسیله می تونین از شر”/Product-Category/” در URL اجناس خود خلاص شید.

مشکل URL ها در ووکامرس یه مشکل ریشه داره که ما مدت زیادی با اون دست و پنجه نرم کردیم اما بازم راه حل مناسبی که بتونه همه مشکلات ما با URL ها رو در ووکامرس حل کنه نیافته ایم. البته یه وسیله دیگری که می تونه در این مورد بسیار به درد بخور باشه و خیلی از مشکلات رو در مورد URL ها در ووکامرس برطرف کنه پلاگین “Perfect SEO URL” هستش. اما باید یادتون باشه که ووکامرس اخطار داده که نصب این پلاگینای می تونه سرعت سایت رو تا حدودی ضعیف کردن کنه یا یعنی سایت رو از جا در آورد تر کنه.

موبایل فرندلی بودن فروشگاه اینترنتی ایجاد شده با ووکامرس

مطمئنا همتون مهم موبایل فرندلی بودن وب سایتا و مخصوصا فروشگاه های اینترنتی آشنایی دارین و میدونید که موبایل فرندلی نبودن اونا تا چه حد می تونه موجب از دست رفتن مشتریان بالقوه اونا که از راه تلفنای همراه در اینترنت جستجو می کنن، شه. حال این سوال پیش میاد که سایت ووکامرس شما موبایل فرندلیه؟ اگه جواب شما خیره باید به شما بگم که همه رقبای شما که دارای یه سایت موبایل فرندلی هستن تا کنون تونسته ان گوی سبقت رو از شما بربایند. پس شما باید هر چی سریع تر دست به کار شین و سایت خود رو به یه سایت موبایل فرندلی مبدل کنین، ابزارای بسیاری واسه بررسی موبایل فرندلی بودن یه سایت ورد پرس وجود دارن که شما می تونین موبایل فرندلی بودن فروشگاه ووکامرس خود رو با به کار گیری اونا مورد بررسی بذارین. اما موضوع موبایل فرندلی بودن چیزی اون طرف این کاراس.

معمولا وقتی که صحبت از موبایل فرندلی بودن به میان میاد همه افراد خیلی سریع یاد طراحی ریسپانسیو می افتن. طراحی ریسپانسیو اولیه ترین نیاز شما واسه ایجاد یه سایت موبایل فرندلیه اما تضمین کننده ایجاد حس خوب و ایجاد رضایت در کاربران موبایلی موقع مشاهده سایت شما نیس. مواردی هست که شما باید واسه موبایل فرندلی بودن سایت خود اونا رو در طراحی صفحات خود دید کنین. مثلا صفحه Home Page سایت جایی که بیشتر کاربران در اولین ورود خود به سایت شما از اون دیدن می کنن، صفحه هوم پیج سایت شما نباید پر از مطالب بسیار طولانی باشه که موجب شه کاربران موبایل واسه دیدن همه این مطالب مجبور به انجام اسکرولای تکراری باشن در واقع مطالب طولانی ممکنه روی دسکتاپ جذاب به نظر برسن اما همون مطالب وقتی که در صفحه موبایل نشون داده می شن به دلیل کوچیک بودن صفحه منتهی به اسکرولای تموم نشدنی واسه کاربر می گردن.

تصاویر بزرگ و منوا در طراحی ریسپانسیو کوچیک شده و در اندازه مناسب واسه موبایل تبدیل می گردن اما لیستای طولانی اجناس، محتواهای ویجت شده، بلوکای متنی و بسیاری المانای دیگه ممکنه در صفحات کوچیک موبایل بسیار جاگیر و آزار دهنده باشه. از این رو شما باید همه صفحات سایت خود رو به صورت جدا از هم روی موبایل امتحان کنین و مسائل و مشکلات موجود در اونا رو برطرف کنین.

Mobile First Index

از وقتی که گوگل موضوع Mobile First Index رو مطرح کرده، توجه به موضوع موبایل فرندلی بودن وب سایتا در کمپینای سئو اولیت بالاتری پیدا کرده. ممکنه این موضوع که یه سایت رو هم واسه دسکتاپ و هم واسه موبایل بهینه سازی کنین واسه شما کمی مشکل به نظر برسه، ما واسه حل این مشکل از مرو گر Blisk استفاده میکنیم. این مرورگر که بر مبنای گوگل کرومه و امکان به کار گیری خیلی از افزونها رو به شما میده، واسه شما این امکان رو جفت و جور می کنه که به صورت همزمان ورژن دسکتاپ و ورژن موبایلی صفحه سایت خود رو هنگام تنظیمات ببینین و این موضوع بهینه سازیا رو واسه شما آسون تر می کنه.

صفحات موبایلی پرشتاب (AMP): گوگل به کار گیری صفحات AMP رو واسه سرعت بخشیدن به روند بارگذاری صفحات وب در تلفنای همراه مطرح کرد و این موضوع تا حدود زیادی با استقبال رو به رو شد. اما موضوع افزایش سرعت در AMP موجب شد که به کار گیری خیلی از المانا در صفحات دچار محدودیت گردند، مثلا به کار گیری تگا یHTML، به کار گیری استایل شیتای خارجی، محدود شدن به کار گیری CSSا و JSا و …

اما در مورد اندازه سازگاری ووکامرس با AMP باید گفت که این دو سازگاری چندانی با هم ندارن چون در صفحات AMP شما باید انتظارات خود رو از طراحی و زیبایی صفحات پایین بیارین و موضوع شکل ظاهری سایت همپنان واسه خیلی از افراد موضوع مهمیه. البته Yoast یه پلاگین به نام Glue for Yoast SEO & AMP ایجاد کرده که می تونه علاوه بر کمک به شما واسه ایجاد صفحات AMP بررسی مسائل تکنیکال در صفحات AMP، راه کارایی واسه بهبود شکل ظاهری صفحات هم در اختیار شما بذاره.

به کار گیری وسیله Yoast SEO : مهم ترین ابزاری که شما واسه بهینه سازی یه سایت ووکامرس به اون نیاز دارین پلاگین Yoast SEOه و میشه گفت وقتی که صحبت از سئوی ووکامرس مطرح می شه، استفاده نکردن از Yoast SEO نشدنی به نظر می رسه. علاوه بر این، پلاگین نام برده به طور کامل مجانیه و استفاده و نصب اون در وردپرس کار ساده ایه. حواستون باشه که پلاگین Yoast SEO دارای سه ورژن جور واجور بوده که یکی از اونا مجانیه و دو تای دیگه پولی هستن. واسه وب سایتای فروشگاهی شما احتیاجی به ورژنای پولی این پلاگین دارین پلاگین Yoast SEO می تونه خیلی از مشکلات سئوی سایت شما رو بر طرف کنه که در زیر به بعضی از اونا اشاره می شه:

Noindex، Nofolow واسه صفحات خدمات: معمولا خیلی از صفحات خدمات در وب سایتا هست که احتیاجی به ایندکس گذاری اونا وجود نداره، مثلا صفحات عضویت، صفحات مراحل خرید، صفحه بازیابی گذر واژه و …، اما در خیلی از سایت توجهی به موضوع نبود ایندکس گذاری این صفحات نمی شه و این صفحات هم مانند دیگه صفحات سایت ایندکس گذاری می شن، که این موجب تاخیر در ایندکس گذاری صفحات مهم تر سایت می شه. با به کار گیری Yoast SEO این موضوع واسه سایت ووکامرس شما ایجاد نمیشه.

لینکای کانونیکال واسه صفحات گروه بندی: صفحات گروه بندی معمولا شامل پارامترهای اضافه ای هستن که این پارامترها موجب ایجاد URL های اضافه ای می شه که توسط موتورهای جستجوگر دیده می شن و به عنوان داپلیکیت یا محتوای تکراری در نظر گرفته می شن. با به کار گیری Yoast SEO امکان به وجود اومدن اینجور مشکلاتی واسه صفحات گروه بندی وجود نداره.

ایجاد خودکار عناوین متا و توضیحات متا: Yoast SEO به شما این امکان رو میده که اگه تمایل به ایجاد توضیحات متا و عناوین متا واسه محتواای خود نداشته باشین، این داده ها به صورت خودکار توسط Yoast SEO واسه صفحات سایت شما ایجاد شه. توضیحات و عناوین متای ایجاد شده توسط Yoast SEO بسیار حرفه ایه و با به کار گیری این امکان دیگه گوگل نمی تونه بخشی از محتوای شما رو به صورت دلخواه به عنوان توضیحات متای صفحات شما انتخاب کنه.

ایجاد برد کرامبا: برد کرامپا به موتورهای جستجوگر کمک می کنن تا بتونن ساختار سایت شما رو درک کنن و هم اینکه به کاربران کمک می کنن تا بتونن خیلی راحت در سایت شما گردش کنن و اجناس مورد نظر خود رو پیدا کنن. Yoast SEO به شما امکان ایجاد برد کرامبای Schema.org رو با کمترین زحمت میده. تنها کاری که شما باید انجام بدین اون هستش که فعال سازی و بذارین اونا به شکل سایت خوده.

امکاناتی که Yoast SEO واسه سئوی یه سایت ووکامرس جفت و جور می کنه خیلی زیاده و این پلاگین امکانات متنوعی از جمله امکان ایجاد ریدایرکتا، امکان بررسی لینکا و شناسایی لینکای خراب، امکان ایجاد نقشه سایت و امکانات بسیار جور واجور دیگری رو به کاربران ارائه می کنه که نمیشه به همه اونا در این مقاله پرداخت. ما فقط به تعداد محدودی از قابلیتای به درد بخور این پلاگین اشاره کردیم تا شما رو با اهیمت به کار گیری این پلاگین واسه سئوی ووکامرس آشنا کنیم.

ایجاد عناوین جذاب و گیرا واسه اجناس

عنوان محصول اولین توضیح و شرحیه که کاربران درباره یه محصول می بینن و باعث ایجاد یه برداشت اولیه سریع و موثر تو ذهن بیننده می شه، از این رو میشه گفت که انتخاب عناوین مناسب واسه اجناس نقش بسیار مهمی در جذب کاربران و افزایش اندازه فروش داره. همه موتورهای جستجوگر از قوانین ثابت و برابری واسه رتبه بندی صفحات در یافته های جستجوها پیروی می کنن و همه اونا هنگام رتبه بندی تگ عنوان رو واسه رتبه بندیا دید می کنن، حواستون باشه که از کلیدواژهای مناسبی در عناوین اجناس استفاده کنین که ارزش عنوان ایجاد شده به عنوان تگ عنوان در رتبه بندیا زیاد کنن.

ایجاد توضیحات بهینه واسه اجناس

ایجاد توضیحات مناسب واسه اجناس یکی از مسائل بسیار مهمیه که در سئوی یه سایت فروشگاهی باید به اون توجه شه، در زیر نکاتی واسه ایجاد توضیحات مناسب در صفحه اجناس آورده شده که شما با رعایت اونا می تونین توضیحاتی واسه اجناس سایت خود ایجاد کنین که هم واسه کاربران و هم واسه موتورای جستجوگر بسیار مناسب باشه.

توضیحات اجناس شما باید به قدر کافی طولانی باشه: همونجوریکه میدونید گوگل به متنایی که طولانی تر هستن و توضیحات بیشتری رو شامل می شن علاقه بیشتری داره و اونا رو عمقی تر و کامل تر میدونه. از این رو شما باید تلاش کنین که توضیحاتی که واسه اجناس خود می نویسید به قدر کافی طولانی باشه، این بدون معنا نیس که شما باید مطالب طولانی و بی معنی واسه پر کردن صفحات اجناس خود بنویسین بلکه معنیش اینه که شما باید هر کدوم از جنبه ها و نکات مربوط به اجناس خود رو به قدر کافی توضیح بدین. این توضیحات علاوه بر اینکه می تونه به رتبه بندیاتون کمک کنه می تونه در اندازه رضایت کاربران هم اثر داشته باشه و اونا رو در روند خرید جذب و راضی کنه.

توضیحات اجناس شما باید شامل کلیدواژهای مناسب باشه: قبل اینکه شما شروع به نوشتن توضیحات درباره اجناس کنین باید کمی وقت صرف کنین و به جستجوی کلید واژه ها بپردازید. شما باید بررسی کنین که کاربران هدف شما واسه جستجو کردن اجناس شما چه کلید واژه ها و چه عباراتی رو در کادر جستجوی موتورهای جستجوگر وارد می کنن. ممکنه شما محصولی رو با نامی که شرکت سازنده اون روی اون نهادهذخیره کنین، مثلا نام محصول در لیست شما داکت اسپیلت XT23L54 هیتاچی باشه اما کاربران اونو با عباراتی مثل قوی ترین اسپیلت شرکت هیتاچی، اسپیلت هیتاچی دور فلزی، اسپیلت هیتاچی تموم نقره ای و یا جدیدترین اسپیلت هیتاچی در گوگل جستجو کنن. اگه شما بدون توجه به چیزی که کاربران در موتورهای جستجوگر جستجو می کنن، توضیحات مربوط به یه محصول رو ایجاد کنین و ممکنه این توضیحات نتونن واسه سایت شما رویت پذیری در یافته های زیرو رو کردن و گشتنا و هم اینکه ترافیک ارگانیک زیادی رو به همراه بیاوردند. شما باید واسه ایجاد توضیحات واسه هر محصول اول جستجوی کلید واژه ها انجام بدین و کلیدواژهایی که کاربران واسه پیدا کردن محصول مورد نظر استفاده می کنن رو پیدا کنین و اونا رو در توضیحات خود بذارین.

اصلا توضیحات مربوط به شرکت سازنده رو به عنوان توضیحات اجناس خود استفاده نکنین: به کار گیری توضیحات درج شده در کاتالوگا و یا سایت شرکت سازنده واسه اجناس اصلا پیشنهاد نمی شه چون این کار می تونه از دو جنبه واسه سایت شما زیاد بار باشه، اول اینکه می تونه موجب شه که گوگل شما رو واسه محتوای تکراری یا داپلیکت، جریمه کنن و این موضوع تنها رتبه یه صفحه از سایت شما رو تهدید نمی کنه بلکه ممکنه همه زحمات شما واسه سئو رو به هدر دهد و موجب شه سایت شما به اعماق نتابج زیرو رو کردن و گشتنا پرتاب شه، دوم اینکه توضیحات شرکت سازنده واسه یه اجناس به طور کامل تخصصی و پر از کلمات تخصصی و نا آشنا واسه کاربرانه و هم اینکه کلید واژه ها رو شامل می شه که اصلا کاربران واسه جستجوی یه محصول از اونا استفاده نمی کنن پس به کار گیری توضیحات شرکت سازنده نمی تونه واسه شما ترافیکی رو به همراه داشته باشه.

تصاویر اجناس

بخش اول لیستینگ اجناس رو توضیحات اجناس تشکیل میده و بخش دوم اونو تصاویر اجناس تشکیل میدن. مثل توضیحات اجناس، تصاویر اجناس هم باید بخوبی واسه افراد و موتورهای جستجوگر بهینه سازی شن. دو مورد مهم واسه بهینه سازی تصاویر در سایت هست، عنوان تصویر و تگ Alt تصویر.

عنوان تصویر: عنوان تصویر چیزیه که به کاربران کمک می کنه که لیستینگ اجناس شما و یا سایت شما رو در SERPا پیدا کنن. مثل اون چیزی که واسه توضیحات اجناس گفته شد، عنوان تصویر هم باید با چیزی که کاربران جستجو می کنن سازگاری داشته باشه و نباید واسه تصاویر از اسمای تجاری اونا که ترکیبی از حروف و اعداده و واسه کاربران و موتورهای جستجوگر هیچ معنایی نداره، استفاده شه. به کار گیری اسامی تجاری موجب می شه که نه کاربران و نه موتورهای جستجوگر متوجه نشن که این محصول دقیقا چیه. شما واسه نام گذاری تصاویر هم باید از جستجوی کلید واژه ها استفاده کنین و در نام گذاری تصاویر از کلیدواژهایی استفاده کنین که کاربران واسه پیدا کردن اون اجناس در اینترنت استفاده می کنن.

تگ Alt تصاویر: واسه ایجاد تگ Alt تصاویر هم شما باید همه اون چیزی که واسه ایجاد عنوان تصاویر گفته شد در نظر داشته باشین، در واقع تگ Alt باید به طور کامل مثل عنوان تصویر باشه تنها باید توضیحات بیشتری در اون گذاشته شده باشه. تگ Alt وقتی استفاده میشن که مشکلی واسه تصاویر ایجاد شه و تصاویر خراب شده باشن و در اینجور شرایطی تگ Alt تصاویر به موتورای جستجوگر کمک می کنه که دقیقا فهمیده باشن تصویر از بین رفته چی بوده.

ناوبری سایت (امکان گردش در سایت)

امکان گردش در سایت و یا ناوبری سایت در وب سایتای فروشگاهی معمولا ندیده گرفته می شه، اما این موضوع تاثیر زیادی بر سئوی سایت و هم اینکه اندازه رضایت کاربران از سایت داره. راه کارای بسیار مناسبی واسه ایجاد یه ناوبری فوق العاده تو یه سایت هست اما موضوع ناوبری واسه وب سایتای فروشگاهی کمی نسبت به دیگر وب سایتا فرق داره چون در این وب سایتا باید امکانات ناوبری منحصر به فرد تری وجود داشته باشه. مثلا اگه کاربران بخوان به صفحه خرید و یا کارت خرید خود دسترسی داشته باشن باید این امکان از هر صفحه ای از فروشگاه واسه اونا جفت و جور باشه. از این رو بهترین روش واسه ایجاد ناوبری تو یه سایت فروشگاهی به کار گیری برد کرامبا هستش. برد کرامبا لینکای کوچیکی هستن که به روشنی معماری و ساختار سایت شما رو واسه موتورهای جستجوگر و واسه کاربران روشن سازی می کنن که این موضوع موجب می شه که به کار گیری اونا هم بتونه بر رتبه بندی و هم بر اندازه رضایت کاربران تاثر گذار باشه.

اسکما و ریچ اسنیپت

به کار گیری اسکما مارک آپ به خاطر ایجاد ریچ اسنیپتا واسه لیستینگ اجناس می تونه راه حل بسیار خوبی واسه بهبود سئوی یه سایت باشه و در واقع می تونه سطح سئوی فروشگاه شما رو یه سطح ارتقاع دهد. این مارک آپ HTML به صورت عمومی و پایه ای جفت و جور آورنده اطلاعاتیه که به موتورای جستجوگر کمک می کنه که درک عمیق تری از سایت شما بدست بیارن و بتونن سایت شما رو بهتر ایندکس گذاری کنن. مثلا شما تا حالا به ستاره هایی که در کنار لیستینگ اجناس در صفحه یافته های جستجوهای گوگل قرار داده می شن توجه کردین؟ این ستاره از راه استفاده درست از اسکما مارک آپ ایجاد می گردن و منتهی به افزایش اندازه کلیک صفحاتی که شامل اونا هستن می شن.

بررسی وضعیت لینکا در سایت

یکی از بدترین تجربیاتی که یه بازدیدکننده از بازدید یه سایت می تونه داشته باشه اون هستش که هنگام جستجو در سایت روی لینکایی کلیک کنه که منتهی به نمایش ارور ۴۰۴ Page-not-found شه. این موضوع علاوه بر اینکه واسه کاربران مورد پسند نبوده و موجب نبود رضایت اونا از سایت می شه، واسه موتورای جستجوگر هم خیلی مورد پسند نیس و در رتبه بندی یه سایت تاثیر منفی داره. از این رو شما باید مرتبا لینکای سایت خود رو چک کنین و بررسی کنین که هیچ لینک خراب شده ای در سایت شما وجود نداشته باشه که موجب بروز اینجور مشکلاتی واسه سئوی سایت شما شه.

چیجوری باید بررسی کنیم که در سایت ما لینکای خراب و خراب شده هست یا خیر؟ در صورت وجود اینجور لینکایی چیکار کنیم؟

واسه بررسی اینکه در سایت شما لینکای خراب هست یا خیر راه کارای بسیاری هست که یکی از آسونترین راه کارا به کار گیری پلاگین هاییه که واسه بررسی سلامت لینکا استفاده میشن. مثلا پلاگین Broken Link Checker یکی از پلاگین هاییه که می تونه در این مورد بسیار به درد بخور باشه.

کنسول جستجوی گوگل ابزاریه که می تونه واسه بررسی خرابی لینکا استفاده بشه. شما می تونین با به کار گیری کنسول جستجوی گوگل آمار خرابی لینکای داخلی رو داشته باشین و با به کار گیری یه پلاگین ریدایرکت، کاربران رو به صفحات اجناس مشابه برگشت بدین.

شما می تونین هم اینکه یه صفحه مناسب واسه و شخصی واسه ارور ۴۰۴ در سایت خود ایجاد کنین که اندازه ناخوشایندی موضوع نبود دسترسی صفحه مربوطه واسه کاربران رو کمی تلطیف کنه، شما می تونین کاری کنین که صفحه ۴۰۴ سایت شما خسته کننده و آزار دهنده نباشه. شما می تونین در این صفحه آپشنایی هم چون آپشن جستجو، امکانات ناوبری دیگه و هم اینکه مسیرای اضافه دیگری واسه رسوندن کاربران به صفحات مورد نظرشون و با صفحات مشابه اونا ایجاد کنین.

لینک سازی اصولی و نبود به کار گیری بین برا

در گذشته نه خیلی دور موضوع لینک سازی تاثیر بسیار چشم گیری بر رتبه بندیا در یافته های زیرو رو کردن و گشتنای موتورهای جستجوگر داشت از این رو همه وب سایتا از هر ترفندی واسه لینک سازی استفاده می کردن در واقع از بین برایی واسه لینک سازی استفاده می شد که امروزه به اونا روشای کلاه سیاه می گن. الان هم موضوع لینک سازی بر اعتبار یه دامنه و رتبه بندی اون در موتورهای تاثیر گذاره اما دیگه لینک سازی با به کار گیری روشای سئوی کلاه سیاه مثل خریدن یا تعویض لینکا نه فقط نمی تونه تاثیر مثبتی بر سئوی سایت داشته باشه بلکه می تونه اثرات منفی هم داشته باشه.

الان گوگل وب سایتای متخلف در مورد لینک سازی رو شدیدا جریمه می کنه و به همه پیشنهاد می کنه که با به کار گیری روشای کلاه سفید مثل ایجاد مقالات کامل و ایجاد پست مهمون تلاش در لینک سازی داشته باشن. شما باید موضوع بررسی بک لینکا یا لینکای دریافتی سایت رو در بررسیای هفتگی سایت خود بذارین، واسه این کار شما می تونین از کنسول جستجوی گوگل استفاده کنین. شما باید در بررسیای لینکای دریافتی خود در کنسول جستجوی گوگل لینکایی که غیر مربوط به موضوع سایت شمان و یا کم کیفیت بوده و از وب سایتای اسپمی به سایت شما برگشت داده شدن، خط بزنین چون این لینکا می تونن در رتبه بندیای سایت شما تاثیر منفی داشته باشن. ممکنه رقبای شما بخوان از راه برگشت دادن لینکای برگشتی به سایت شما از وب سایتای اسپمی واسه سایت شما مشکلاتی ایجاد کنن از این رو شما باید هوشیارانه در این مورد عمل کنین.

دکمه های اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

خیلی از افراد شدیدا و اکیدا تکرار می کنن که باید دکمه های اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی رو در همه صفحات خودتون بذارین اما ما خیلی هم بر این موضوع تاکید نداریم. کی ممکنه اجناس شما رو در شبکه های اجتماعی به اشتراک بزاره؟ واقعا ممکنه کسی این کار رو بکنه؟ جواب خیره. به کار گیری این دکمه های اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی علاوه بر اینکه سودی نمی تونه واسه شما داشته باشه اسکریپتایی که واسه ایجاد اونا استفاده میشن می تونه موجب شه که سرعت بارگذاری صفحات سایت شما کم تر شه، پس ما به شما پیشنهاد می کنیم به جای اینکه در پایین صفحات اجناس خود از دکمه های اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی استفاده کنین و امید داشته باشین که روزی کاربران شما اونا رو در شبکه های اجتماعی به اشتراک بذارن، بهتره به دنبال ایده های منطقی تری واسه بهتر شدن وضعیت فروشگاه اینترنتی خود باشین.

در این مقاله خیلی از کارایی که شما باید واسه سئو ووکامرس انجام بدین ذکر شد، تموم این کارا تنها بدین منظور نیس که شما بتونین با به کار گیری اونا موتورهای جستجوگر رو از سایت خود راضی نگه دارین بلکه این نکات به راضی نگه داشتن کاربران هم کمک می کنه. باید این نکته رو یادتون باشه که امروزه همه وب سایتایی که در رتبه های بالا در رتبه بندیای موتورهای جستجوگر قرار می گیرن وب سایتایی هستن که می تونن هم کاربران و هم موتورهای جستجو گر رو راضی نگه دارن در واقع این دو بحث خیلی هم از هم دور نمی باشن یعنی قوانینی که واسه جلب رضایت موتورهای جستجوگر هست همون قوانینیه که می تونه موجب رضایت کاربران شه. میشه گفت که انجام یکی از این دو مورد بدون انجام دیگری غیر ممکنه و این دو موضوع به طور کامل به هم پیوسته هستن. پس اگه شما در هدف گذاریای خود هر دوی این مسائل رو در نظر بگیرین حتما موفق میشین.