چطور یک شعار تبلیغاتی فوق‌العاده بنویسیم؟


چیجوری یه شعار تبلیغاتی فوق العاده بنویسیم؟

آیلار رزاقی

۲۸

۲

۱۳ ۲۵۹۱۷

مشکی پوستان آمریکا (African American) یکی از نژادهای مردمی جامعه آمریکا هستن. با اینکه این کاکاسیاه ها در سال ۱۸۵۸ رسما به عنوان شهروندان آمریکا شناخته شدن، اما بازم برده هایی بدبخت هستن که نباید جایگاهی در میان آمریکایی های واقعی داشته باشن. اونا از خونواده هایی بی اصالت هستن. کی به یه مشت مشکی بدبخت اهمیت می دهد؟ آدم های بی رگ و ریشه…

از خوندن این جملات مشمئز شدید؟ ناراحت نشید. حالا خوبیش اینه امروزه افکار نژادپرستانه درباره سیاهپوستان تا حد زیادی نابود شده. اما این نابودی به آسونی اتفاق نیفتاده. سیاهپوستان بسیاری واسه آزادی، مقابله کرده و کشته شده ان. اونا یه جریان رو بوجود آوردن. در این جریان با هم متحد شدن و با اتحادشان جهان رو تغییر دادن. چی اونا رو به هم نزدیک کرد؟ یه درد. چی اونا رو هم صدا کرد؟ یه شعار!

شعار (Motto) چیه؟

شعار یا همون(Motto) عبارتی چند کلمه ایه که واسه بیان نظرهای جمعی به وسیله یه گروه ساخته می شه. این عبارت می تونه درباره یه معنی، جریان، سیاست، سازمان و… باشه و ویژگی های اون رو بگه. شعار مانند نشون و علامت یه گروه س و بواسطه اون افراد گروه، همدیگه رو شناسایی می کنن. سیاهپوستان با شعار آزادی همین الان! (!Freedom Now) در مقابل جامعه نژاد پرست امریکا قرار گرفتن. معنی شعار دادن فقط به راهپیمایی ها و تظاهرات محدود نمی شه و بسیار بالاتر می رود. امروز در پله برقی مترو انقلاب بودم و جلویم یه دختر چادری ایساده بودکه روی کیفش یه پیکسل داشت با مضمون I Love Hijab . شعار، گرایش و علاقمندی های افراد رو بیان می کنه و به بقیه نشون می دهد که اونا به چه گروهی تعلق دارن.

شعار برند (Slogan) چیه؟

در گذشته قبل از شروع جنگ، مبارزان با نعره کشیدن روحیه جنگجویی خودشون رو به دشمنان نشون می دادن. به این نعره ها اسلوگان (Slogan) می گفتن. به مرور زمان این کلمه وارد تبلیغات شد. شعار تبلیغاتی یا همون Slogan یه عبارت تبلیغاتیه که یه سازمان یا محصول رو معرفی می کنه و ویـژگی ها و مزیـت های اون رو توضیح می دهد. این عبارت معمولا در کلیه تبلیـغات سازمان تکرار می شه و در ذهـن مخاطـب می موند.

روحیه

شعار تبلیغاتی یکی از اضلاع مثلث هویت برند (لوگو، نام تجاری و شعار) است و امروز تقریبا در تموم برنده های دنیا دیده می شه. شعار تبلیغاتی تصویر برند (Brand Image) رو پیشرفت میده و اون رو به مخاطب می شناساند. یه شعار تبلیغاتی حساب شده، برند شما رو تو ذهن مصرف کننده جدا می کنه. همونطور که داشتن لوگو و نام تجاری واسه یه شرکت حیاتیه، شعار تبلیغاتی هم واسه اونا معجزه می کنه. لوگو، معرفی تصویری یه برنده و شعار، معرفی کلامی. مردم شاید نتونن لوگوی شما رو ترسیم کنن، اما می تونن شعار شما رو یادشون باشه! بخاطر سپردن شعار تبلیغاتی راحته و بیشتر تو ذهن مشتری می موند. به چه دلیل شعار تبلیغاتی می سازیم؟ چون می خواهیم پیام اصلی شرکت رو تو ذهن مشتری حک کنیم. طوری که اگه حتی همه ی تبلیغاتمان رو هم از یاد برد، شعارمان رو از یاد جنگ!

به چه دلیل با نداشتن شعار تبلیغاتی ورشکست می شیم؟

همونطور که گفتم شعار تبلیغاتی، مانند لوگو و نام تجاری، یه چیز خیلی حیاتی واسه باقی موندن برند شماس. اما به چه دلیل؟ اگه یه نگاه به موبایلتان بندازید متوجه می شید. روزانه چند پیام در تلگرام دریافت می کنین؟ در واتساپ چیجوری؟ چند پست در اینستاگرام می ببینن؟ اس ام اس تبلیغاتی هم که غیر قابل انکاره. باید قبول کنیم امروز در دنیایی زندگی می کنیم که با سرعت نور و از همه جا مورد بمباران اطلاعات قرار می گیریم. وب سایت ها، شبکه های اجتماعی، تلویزیون و… ما رو راضی می کنن که انگار در حال غرق شدن در گرداب اطلاعات هستیم. حالا در این شلوغی، اون برندی گوی رقابت رو از بقیه می رباید که زحمت ما رو کم بکنه و فقط با یه جمله به هدف بزنه. نقش خیره کننده شعار تبلیغاتی در رشد کسب و کارا اینجا مشخص می شه. یه شعار یا یه شعر تبلیغاتی در شلوغی خیلی راحت به ذهن سپرده می شه و مردم تا سال ها اون رو به خاطر می بیارن. میکا میکا میکا…میکای شوکوپارس!

شعر

به دو دلیل نیازه که هر چی سریع تر به فکر یه شعار تبلیغاتی منحصر به فرد واسه برندتون باشین:

  • داشتن شعار تبلیغاتی، باعث ادامه پیدا کردن برنامه های تبلیغاتی تو یه کمپین تبلیغاتی می شه.
  • شعار تبلیغاتی به شکل یه عبارت قابل باور، تکرار شدنی و به یادماندنی درمی آید و موجب گسترش تصویر برند می شه.
  • شعار تبلیغاتی باعث بوجود اومدن تبلیغات دهن به دهن، بازاریابی ویروسی و تبلیغات مشتریان وفادار می شه.
  • ویژگی های یه محصول در عبارتی کوتاه و جذاب، سریع تر به خاطر سپرده شه.
  • شعار تبلیغاتی خوب باعث می شه که انتظارات از ما بر مبنای صحیحی شکل بگیره.
  • شعار می تونه واسه مدیر و کارمندان مانند یه چشم انداز باشه تا راه رو یادشون نره.
  • شعار تبلیغاتی میان برند، رسانه و مخاطب یه رابطه درست برقرار می کنه.
  • شعار می تونه کمبود ها و کمبود تبلیغات رو جبران کنه.
  • شعار تبلیغاتی مشخص می کنه که مشتری تا چه حد در سازمان شما مهمه و شما تا چه حد مشتری مدار هستین.
  • شعار تبلیغاتی مشخص می کنه که چشم انداز شما واسه ارائه اجناس و خدمات تا چه حد گسترده س؟
  • شعار حرفه ای می تونه محصول رو در میان اجناس مشابه دیگه جدا کنه.

یه شعار تبلیغاتی خوب و خفن چه ویژگی هایی داره؟

بیشتر برنده های بزرگ و مطرح دنیا، از اسم برندشون در شعار خود استفاده نکرده ان. اما با این حال بازم شعار اونا، مختص خودشونه. شعار برنده های بزرگ، همیشه و در همه جا به کار می رود. چون شعار تبلیغاتی مثل سایه به نام شرکت وابسته. شعار برنده های بزرگ در کارت ویزیت، تبلیغات چاپی، بروشورها، کاتالوگ ها، تابلوها، نامه های اونا و… استفاده کرد. یه شعار تبلیغاتی، وقتی خوب و خفنه که اگه نام برند رو از اون ورداریم، بازم ما رو یاد اون برند بندازه. اما به چه دلیل شعار اونا تا این حد خوب و خفنه؟ چون چهار ویژگی اصلی داره:

  • یه شعار تبلیغاتی خفن به یاد می موند

یه شعار تبلیغاتی خوب، باید ارزش تکرار کردن درزمان سال ها رو داشته باشه. اگه به دوران کودکی خودمون فکر کنیم، حتما تعدادی پیام بازرگانی به یاد می بیاریم که در ذهنمون مونده باشه. مثل همون آشپز گوگولی که می خواند: می خوام سالاد درست کنم…بعد از گذشت ۲۰ سال، هنوزم می توانم شعرش رو کامل بخونم! هر چیزی که حالت شعر داشته باشه بهتر تو ذهن شنونده می موند. شعارهای موندگار جهان بیشتر از یه جمله نیستن. هرچه شعار کوتاهتر باشه، راحت تر به خاطر سپرده می شه.

  • یه شعار تبلیغاتی خفن تشخیص داده می شه

یه شعار بی مشکل به سرعت قابل تشخیصه و مخاطبان خیلی راحت منظور اون رو می فهمن. یه شعار باید چندکلمه ای، کوتاه و گیرا باشه تا بتونه در تبلیغات نقش مؤثری اجرا کنه. شعار شرکت نیکون رو گوش کنین: در قلب تصویر. با چند کلمه ساده حرف خود رو می گوید و جایگاه دوربین نیکون رو در عکاسی مشخص می کنه.این شعار تبلیغاتی بر قدرت لنز دوربین های نیکون هم اشاره می کنه؛ دقیقا در قلب تصویر.

  • یه شعار تبلیغاتی خفن ویژگی رو نشون می دهد

یه شعار تبلیغاتی خوب و خفن مانند شعارهای تبلیغاتی شرکت های بزرگ ، محصول رو مستقیما در چشم مخاطب فرو نمی کنه، بلکه روی امتیازات اون تاکید می کنه. اسلوگان باید امتیازات اجناس و خدمات یه برند رو به صورت روشن به مشتریان معرفی کنه. اگه به لیست ۱۰۰ شعار برنده های بزرگ در زیر نگاهی بندازید، می ببینن که تقریبا تموم اونا شامل یه دلیل هستن که به چه دلیل مشتری باید اونا رو انتخاب کنه. مثلاً پلی استیشن می گوید: در دنیای خودت زندگی کن و در دنیای ما بازی کن. یا بلاگر می گوید دکمه انتشار رو فشار بده. این شعارها توجه مخاطب رو به سمت کاری که انجام میدن، جلب می کنن. پس شفاف باشین و جذاب ترین بخش کارتون رو در چند کلمه کوتاه و جذاب برجسته کنین.

  • یه شعار تبلیغاتی خفن برند رو جدا می کنه

رقبای شما در بازار زیاد هستن. برتری شما نسبت به اونا چیه؟ اون رو در شعار خود برجسته کنین. یه شعار منحصر بفرد بسازین تا از دیگر رقبا تشخیص داده شید. به چه دلیل مثل بقیه باشین؟ یه هویت منحصر بفرد بیشتر تو ذهن مخاطبان شما می موند. شعارهای تبلیغاتی شرکت های بزرگ ، هیچکدام مثل همدیگه نیس، چون هرکدوم ارزشی متفاوت واسه مشتری ایجاد می کنن.

  • یه شعار تبلیغاتی خفن، یه احساس خوب به شما بده

در شعارهای تبلیغاتی برنده های بزرگ، هیچ شعاری وجود نداره که معنی بدی داشته باشه یا کلمات با بدبینی در اون استفاده شده باشه. بهترین شعارها اونایی هستن که انرژی مثبت منتقل می کنن و بر مخاطب تاثیر می گذارن. استون مارتین می گوید: قدرت، زیبایی، روح. این شرکت با یه موج مثبت سه کلمه ای، ارزش های خود رو به ما یادآوری می کنه.

چیجوری یه شعار تبلیغاتی فوق العاده بوجود بیاریم؟

اگه می خواهید بهترین شعار تبلیغاتی رو واسه برندتون بسازین، باید باور کنین که یه اسلوگان خوب اسلوگانیه که مشتری بتونه اون رو به یاد بیاره حتی اگه تموم تبلیغات شما رو از یاد ببره. واسه ساختن یه شعار تبلیغاتی خوب، همین حالا دست به کار نشید و قلم و کاغذتون رو در نیارین! اول به چند سوال جواب بدین و بعد با آگاهی شروع به کار کنین. خیلی از آدمایی که ایده یه کار و کاسبی رو تو ذهن دارن، در مرحله اول شروع به طراحی لوگو و شعار برند خود می کنن. اگر این کار غلطه. این کار آخرین کاریه که شما باید بکنین. شما اول باید به نتیجه برسین که؛

  • هدف کار و کاسبی شما چیه و به چه دلیل این کار رو انجام می بدید؟
  • ارزش های سازمان شما کدامه؟
  • مخاطبین شما چه کسائی هستن؟
  • و …

پیشنهاد می کنم واسه به دست آوردن جزییات بیشتر درباره این مسئله ی بسیار مهم، قبل از هر اقدامی فایل زیر رو دانلود کنین  تا با جواب دادن به سوالات اون، خودتون رو بهتر بشناسین.

سوال نامۀ هویت برند و مشتری

شخصیت برند خودتون رو تعریف کنین، پرسونای مشتریان خود رو بسازین و نقشۀ سفر مشتری رو بچینید.
واسه مشاوره رایگان، همین الان با ما تماس بگیرین.

کتاب هویت برند و پرسونای مشتری

۰۲۱-۶۳۴۰۴داخلی ۳

وقتی که به این سوالات جواب می بدید و مرحله به مرحله جلو می آیید، متوجه می شید که ارزش های برند شما مشخص شده ان و شعار برند شما در حال نمایان شدنه. حالا تا رسیدن به بهترین شعار تبلیغاتی تنها چهار قدم باقی مونده. این چهار روش رو امتحان کنین تا با یه شعار کوبنده، رقبا رو از راه به در کنین:

زمان کافی صرف کنین

واقعا که این مرحله یکی از مهم ترین مراحل شکل گیری هر برندیه. نایکی، یه شبه نایکی نشده. (می دونستید موسس نایکی، اوایل کارش کفش های خود رو با وانت می فروخت؟!) واسه انتخاب یه شعار تبلیغاتی خوب و خفن، حسابی وقت بذارین. یکی از راه هایی که واسه نوشتن بهترین شعار تبلیغاتی به شما کمک می کنه، طوفان فکری (Brainstorming) است. واسه آشنایی کامل با روش حیرت انگیز طوفان فکری، اینجا رو کلیک کنین.

ساده انتخاب کنین

هرچقدر در نوشتن شعار تبلیغاتی خود، ساده تر عمل کنین، موفق تر هستین. سادگی به این معنا هستش که کلمات ساده انتخاب کنین. هیچکی واسه فهمیدن اسلوگان شما بیشتر از چند ثانیه وقت نمی گذارد. پس تلاش کنین در کوتاه ترین زمان ممکن منظورتون رو منتقل کنین. آمار نشون می دهد که شعارهای آهنگین بیشتر تو ذهن مخاطبین می مانند. می تونید از کلمات هم قافیه استفاده کنین. قافیهایی ساده و روشن پیدا کنین. کلمات هم قافیه، شعار تبلیغاتی رو بامزه می کنن و باعث موندگاری بیشتر تو ذهن مخاطب می شن. در بیشتر شعارهای تبلیغاتی شرکت های بزرگ از عبارت های جذاب و کنایه مانند استفاده می شه. اگه نگاهی به لیست شعارهای تبلیغاتی شرکت های بزرگ دارای بهترین شعار تبلیغاتی در پایین بندازید، می ببینن که کمتر برندی از نام خودش در شعار استفاده کرد. بیشتر اونا روی کاری که انجام میدن اشاره می کنن. شعارهای تبلیغاتی شرکت های بزرگ، روی ارزشی که واسه مشتری ایجاد می کنن، تاکید کرده ان. ارزش برند خود رو پیدا کنین و تلاش کنین با عبارت های آهنگین، اون رو موندگار کنین.

فرق تجربه کاربری و رابط کاربری (UX و UI) چیه؟

کمی طنز هم بد نیس!

شاید انتخاب یه شعار خنده دار واسه شرکت فراری، اشتباه باشه، اما همون شعار واسه فولکس بسیار شایسته و مناسب باشه. پس اگه طنزپردازی و کمی فان بودن، با اهداف سازمانی شما منافاتی نداره، حتما اون رو امتحان کنین! یه شعار بامزه مخاطبان شما رو قلقلک می دهد و باعث می شه بیشتر به شعار شما توجه کنن. می تونید در جسله طوفان فکری خود، از چند آدم بامزه هم دعوت کنین تا نمک هاشون رو اونجا بپاشند. من عاشقشم! عاشق چی؟ عاشق شعار مک دونالد که می گوید: من عاشقشم!

خنده

شفاف باشین

دقیقا شعار ما در رسانه تجارت نوین همینه؛ شفاف باشین! یعنی همیشه حقیقت رو بگید. شعار تبلیغاتی شما نباید چیزی باشه که در توان شما نیس. راستگویی باعث می شه که مخاطبین شما بیشتر به شما اعتماد کنن و این براشون یه ارزش منحصر به فرد باشه. شاید فکر کنین که این کار به معنی دست کم گرفتن برندتونه. پس بذارین بگم که برند مطرح کارلزبرگ شعار تبلیغاتی خود رو به این صورت انتخاب کرده: شاید خوشمزه ترین نوشیدنی دنیا! یعنی واسه شمام حق انتخاب گذاشته که شاید این نوشیدنی رو دوست نداشته باشین. اگه این برند شعار خود رو به خوشمزه ترین نوشیدنی دنیا تغییر بده چیجوری؟! به اندازه قبل جلب توجه می کنه؟ زیادی تکراری نیس؟

شعارهای تبلیغاتی شرکت های بزرگ / ۱۰۰ برند بزرگ دنیا

۱. نایک (Nike):

فقط انجامش بده!

۲.مک دونالد (McDonald):

من عاشقشم!

۳.آدیداس (adidas):

نشدنی وجود نداره.

۴.دیزنی لند (disneyland):

شادترین نقطه روی زمین

۵.ریبوک(reebok):

من همونی هستم که هستم.

۶.فولکس واگن (folox wagon):

کوچیک فکر کنین.

۷.کی. اف. سی (KFC):

غذای عالی

۸.مارک ان اسپنسر (marks and spencer):

حق همیشه و به طور کاملً با مشتریه.

۹.پورشه (Porsche):

جایگزینی نیس.

۱۰.آی بی ام (IBM):

راه حلی واسه سیاره هوشمند.

راه حل

۱۱.سونی (SONY):

باورش کن.

۱۳ روش واسه بهبود رتبه سایت در گوگل

۱۲.آی مکس (IMAX):

بزرگ فکر کن.

۱۳.دوپونت (dupont):

معجزه علم.

۱۴.انرگایزر (energizer):

به مسیرت ادامه بده، ادامه بده، ادامه بده …

۱۵.پلی استیشن (Playstation):

در دنیای خود زندگی کنین، در دنیای ما بازی کنین.

۱۶.دانکن دوناتس (Dunkin’ Donuts):

آمریکا با دانکن اداره می شه

۱۷.کانن (Canon):

اون چیزی که ما باور داریم رو ببینین.

۱۸.نیکون (Nicon):

در قلب تصویر

۱۹.کداک (Kodak):

لحظاتت رو به اشتراک بذار، زندگی ات رو به اشتراک بذار.

۲۰.فدکس (Fedex):

وقتی که هیچ فردایی نیس.

۲۱.وال مارت (Wallmart):

پول بیشتری ذخیره کنین، زندگی بهتری داشته باشین.

۲۲.فورچن (Furtune):

واسه آدمایی که تغییر رو رقم میزنن.

۲۳.آستون مارتین (aston martin):

قدرت، زیبایی و روح.

۲۴.کوکاکولا (Coca coal):

درب قوطی رو باز کن تا سرحال شی.

۲۵.ام ان ام (M&M):

در دهنتون آب می شه، نه در دستانتون.

۲۶.ورایزن (Verizon):

حالا صدامو می شنوی؟ خوبه.

بایدها و نبایدهای تولید محتوا و کپی رایتینگ سئو

۲۷.المپوس (olympus):

دید شما آیندهی شماس.

۲۸.کلوین کالین (calvin klein):

بین عشق و دیوانگی، وسواسه.

۲۹.ودافون (vodafone):

بیشتر از حالا باشین.

۳۰.تگ هیور (heuer):

موفقیت، یه بازی ذهنیه.

۳۱.جنرال الکتریک (General Electric):

تخیل در کار

۳۲.صلیب سرخ (Red Cross):

بزرگترین تراژدی بی تفاوتیه.

۳۳.یلو پیج (yellow pages):

به انگشتانتون اجازه بدین، راه برن

۳۴.تری ام (Terry M):

نوآوری

۳۵.نوکیا (Nokia):

رابطه دادن مردم

۳۶.دیبیرز (debeers):

الماس همیشگیه.

۳۷.نسکافه (nescafe):

قهوه در بهترین حالت اون.

۳۸.هاینز (heinz):

خوراک لوبیا یعنی خوراک لوبیای هاینز.

۳۹.تلویزیون اونیدا (Onida):

حسرت همسایه ها، غرور مالک.

۴۰.لورئال قدیمی (Loreal):

چون من ارزشش رو دارم.

۴۱.لورئال جدید (Loreal):

چون شما ارزشش رو دارین.

۱۲ سوالی که هر کار و کاسبی موفقی باید از خودش سوال کنه (افسانۀ صدساله ها)

۴۲.شرکت فناوری اینتل (Intel):

درون اینتل.

۴۳.برگر کینگ (burger king):

به روش خودتون درست کنین.

۴۴.جنرال الکتریک (Generl Electric):

ما چیزای خوبی در زندگی تون به ارمغان می بیاریم.

۴۵. بانک HSBC :

بانک محلی جهانی.

۴۶.صابون پیرس (Pears):

آماده شید تا به بانوی زیبایی تبدیل شید.

۴۷.شکلات کیت کت (kitkat):

استراحت کنین، کیت کت بخورین.

۴۸.دومستوس (domestos):

میکروبا رو زنده نمی گذارد.

۴۹.شامپو هد ان شولدرز (Head&sholders):

من اصلا نمی دونستم که شوره مو داری.

۵۰. دیزنی لند (disneyland):

شادترین جای دنیا.

۵۱.توماس کوک (thomas cook):

فقط رزرو نکنین. با توماس کوک به مسافرت برید.

۵۲.خطوط هوایی قاره ای:

ما واقعا به شما وفاداریم.

۵۳.سیگارهای دورال (Doral):

سیگار
منو بچش! منو بچش! یالا منو بچش!

۵۴.موتورهای (Vauxhall):

یه بار رانندگی، یه عمر وابستگی.

۵۵.بی ام دابلیو (BMW):

لذت محض رانندگی.

۵۶.روغن شِل (shell):

سلامت زندگی کنین. از روغن شِل استفاده کنین.

افزایش محبوبیت و تعداد بک لینک ها

۵۷.ارتش امریکا (United States Army):

من شما رو واسه ارتش امریکا می خواهم.

۵۸.اسپریت (sprite):

فرمون بردار عطشت باش.

۵۹.کورن پاپز (corn pops):

باید پاپ کرنم رو بخورم.

۶۰. چیپسای سیب زمینی لی (Lay’s):

سیب زمینی

من نمی توانم فقط یکی بخورم.

۶۱. اسنیکرز (snickers):

گرسنه ای؟ یه اسنیکرز بخور.

۶۲.ژیلت (Gillette):

بهترین تیغ واسه مردان

۶۳. ویزا (Vissa):

هرجایی که بخواین باشین.

۶۴. سینتل (cintel):

کار فناوری اطلاعات رو تموم شده در نظر بگیر.

۶۵. فدرال اکسپرس (federal express):

وقتی که باید نصفه شب اونجا باشه.

۶۶. انجمن پنیر :

هر زمان که دوست داشتین رو به دوربین لبخند بزنین و بگید پنیر.
لبخند

۶۷.ویتیز (Wheaties):

صبحونه قهرمون ها

صبحونه

۶۸. غلات صبحونه (Kellogg’s Rice Krispies):

بازش کن! خردش کن! بخور!

۶۹. جگوار (jaguar):

رویا بافی نکن. با اون رانندگی کن.

۷۰. کرم مرطوب کننده آسترال (astral ):

واسه مراقبت از پوست شما.

۷۱. افترشیو دنیم (denim ):

واسه مردانی که نمی خواهند به صورتشون فشار بیارن.

وسیله ها و اصطلاحات هک رشد

۷۲. چرم امپریال (imperial):

کم پیدا اما خوب.

۷۳. ایمپالس (impala):

وقتی مردی که تا حالا ندیده بودی شاخه گلی به تو می دهد.

۷۴. شامپو بچه جانسون (Johnson):

اشک بسه.

۷۵.آویس (Avis):

بیشتر تلاش می کنیم

۷۶.استیت فارم (State Farm):

مثل یه همسایه ی خوب، استیت فارم در کنار شماس

۷۷. شکلات تری (terry’s chocolate):

تیکه تیکه اش کن، عاشق تموم تیکه هاش باش.

۷۸. دیکسون (Dickson):

آخرین جایی که می خواهی بروی.

۷۹. اجناس بهداشتی ویترس اسنشال (Waitrose Essential):

کیفیتی که انتظارش رو داشتین با قیمتی که باور نمی کنین.

قیمت

۸۰. نوشیدنی بلک تورن (blackthorn ):

اون همه زرق و برق طلا نیس.

۸۱. فیلیپس (Filips):

هر روز خودتو بیان کن.

۸۲. وسایل خونگی (The Range):

اگه ما این رو نفروشیم، شما احتیاجی به اون دارید.

۸۳. کفشای ورزشی نیو بالانس ۱۰۸۰ (new balance 1080):

ورزش

اجازه بده بهترین چیزها اتفاق بیفته.

۸۴. چیپسای سان (Sun):

خوشمزه ترین تنقلاتی که تا حالا خورده اید.

۸۵. فورچون (Furtune):

واسه آدمایی که می خواهند تغییری اعمال کنن.

۸۶. شرکتای (Yellow Pages):

اجازه بده انگشت ات راه برن.

تست A/B چیه و چیجوری به افزایش فروش سایت کمک می کنه؟

۸۷. مسترکارت (MasterCard):

چیزایی هستن که با پول نمی توان خرید، واسه هر چیزی غیر از اینا، مسترکارت هست.

۸۸. تسکو (Tesco):

حتی یه ذره ی کوچیک هم کمک می کنه

۸۹. ام ان ام (M&M):

در دهن تون آب می شه نه در دست تون

۹۰. بلاگر (Blogger):

دکمه انتشار رو فشار بدید.

۹۱. لیوایز (Levis):

کیفیت هیچوقت از مد نمی افته.

۹۲. آژاکس (Ajax):

قوی تر از کثیفی.

۹۳.کابینتای آشپزخانه کینگز (Kitchen cabinets kings):

کابینتای ارزون اما در حد قصر پادشاهی.

۹۴. صابون پالم اولیو (palmolive):

چهره نوجوونی ات رو حفظ کن.

۹۵.شورولت (chevrolet):

ببینین. امتحان کنین. بخرین.

۹۶.پپسی رژیمی (diet pepsi):

همین موقع فردا؟

۹۷. تسکو (Tesco):

حتی یه ذره ی کوچیک هم کمک می کنه

۹۸.آئودی (Audi):

پیشرفت به وسیله ی فناوری

۹۹. دوپونت (dupont):

معجزه علم

۱۰۰. کی. اف. سی (KFC)

غذای عالی