پایان نامه رایگان روانشناسی : احساس ارزشمندی-خرید فایل-خرید پایان نامه

شده باشد که آن خانواده پذیرنده وی باشند و مورد محبت، نوازش و علاقه‌ قرار گیرد بتدریج در طی رشد و تکامل خود احساس ارزشمندی می‌کند و والدین را به عنوان موضوعات خوب درونی می‌سازد. بر اثر تکرار، تأیید و تصدیق بیرونی، حس ارزشمندی در فرد درونی می‌شود. مثال اگر این نوزاد درخانواده‌ای به دنیا آمده باشد که مورد پذیرش، لطف و نوازش قرار نگیرد از همان ابتدا دچار احساس فقدان ارزشمندی می‌گردد و این نقیصه در طی فرآیند رشد روانی به گونه‌های مختلف بر رفتار فرد تأثیر می‌گذارد (علیپور، بیژن، 1375).

بالبی 1973 عزت‌نفس را قستمی از شخصیت می‌داند و اهمیت کسب امنیت در دوران کودکی را نیز به عنوان اصل کلی و پایه‌ای برای درونی کردن اعتماد به خود متذکر می‌شود (علیپور، بیژن، 1375).
روزنبرگ 1965 نخستین مطالعات علمی را در زمینه عزت‌نفس انجام داد. وی تأثیر متغیر اجتماعی (طبقه اجتماعی، نژاد، مذهب، تربیت، تولد و ارتباط بین والدین) را بر عزت‌نفس گروه زیادی از نوجوانان مورد بررسی قرار داد و با انجام این کار موجب رواج یافتن مقیاسهای اندازه‌گیری عزت‌نفس شد.
رابطه بین عزت‌نفس و تخمین فرد از توانایی خود نیز مورد بررسی محققان متعددی قرار گرفت و وجود همبستگی بین این دو تأیید شده است به گونه‌ای که وقتی میزان عزت‌نفس بالا باشد فرد میزان فعالیت خود را افزایش می‌دهد و احساس توانایی خود را در مواجهه با مشکلات و انجام وظایف محوله در سطح مطلوب و بالایی ارزیابی می‌کند.
عزت‌نفس با حس اتکاء به نفس، احساس ارزشندی و تصور فرد از خود ارتباط معناداری دارد و هرگونه نقصان و کاهش در عوامل مذکور موجب تغییراتی در کل رفتار فرد می‌گردد (علیپور، بیژن، 1375).

پایان نامهاینجا فقط تکه های از پایان نامه به صورت رندم (تصادفی) درج می شود که هنگام انتقال از فایل ورد ممکن است باعث به هم ریختگی شود و یا عکس ها ، نمودار ها و جداول درج نشوند.

برای دانلود متن کامل پایان نامه ، مقاله ، تحقیق ، پروژه ، پروپوزال ،سمینار مقطع کارشناسی ، ارشد و دکتری در موضوعات مختلف با فرمت ورد می توانید به سایت  77u.ir  مراجعه نمایید

رشته روانشناسی و علوم تربیتی همه موضوعات و گرایش ها :روانشناسی بالینی ، تربیتی ، صنعتی سازمانی ،آموزش‌ و پرورش‌، کودکاناستثنائی‌،روانسنجی، تکنولوژی آموزشی ، مدیریت آموزشی ، برنامه ریزی درسی ، زیست روانشناسی ، روانشناسی رشد

در این سایت مجموعه بسیار بزرگی از مقالات و پایان نامه ها با منابع و ماخذ کامل درج شده که قسمتی از آنها به صورت رایگان و بقیه برای فروش و دانلود درج شده اند

در پی مطالعاتی که الیسون انجام داد مشخص شد که از دست دادن حس کنترل و ایجاد نارضایتی فردی، یکی از جنبه‌های مشخص عزت‌نفس پایین بوده است. در بررسیهایی که بر روی افراد دارای عزت‌نفس پایین صورت گرفته علائمی چون شکایات جسمانی، افسردگی، اضطراب، کاهش سلامت عمومی بدن، بی‌تفاوتی و احساس تنهایی، تمایل به اسناد شکست خود به دیگران، عدم رضایت شغلی و کاهش عملکرد، عدم موفقیت آموزشی و داشتن مشکلات بین فردی گزارش شده است (علیپور، بیژن، 1375).

کوپر اسمیت در کتاب پیشینه عزت‌نفس در مورد بررسی گسترده‌ای که در باب عزت‌نفس دانش‌آموزان ابتدایی به عمل آمده است چنین گزارش می‌کند: از معلمان کلاس پنجم خواسته شد دانش‌آموزان خود را با یک لیست که انعکاسی از اعتماد به خود، سطح آرزوها و عوامل مربوط به آن بود درجه‌بندی کنند مقیاس‌های دیگری نیز به کار رفت و دانش‌آموزانی که در بالاترین حد عزت‌نفس قرار داشتند به طور فشرده مورد مطالعه قرار گرفتند. انواع رویه‌های پرورشی فرزند نیز که توسط والدین آنان به کار رفته بود بررسی گردید. جمع‌بندی مختصر از نتایج تحقیق فوق