سئوی سایت های معروف و بزرگ


فکر می کنین سایتای معروف به خاطر سئوی قویشان معروف شدن؟ شما سئوکار سایت معروفی هستین و تصور می کنین کار بسیار سختی رو به انجام رسوندین؟ فکر می کنین اگه سئوی سایت شما مانند سایتای معروفی که الگو قرار دادین، قوی شه، مانند اونا می تونین به کسب درآمد بپردازید و پول پارو کنین؟تا حالا چه تصوری درباره سئوی سایتای معروف داشتین؟

اگه جواب شما آریه فکرتون صد درصد از بیخ و بن غلطه!

چه سایتی از نظر شما معروف هست؟تابناک؟بیتوته؟دیجی کالا؟ ویکی پدیا ؟ فروشگاه اینترنتی ۵۰۴۰ ؟ شبکه اجتماعی فیس نما؟ سایت نیازمندی ایستگاه؟ سایت اپراتورا(رایتل و ایرانسل و …) ؟

این سایتا همه دارای تبلیغات گسترده محیطی و اینترنتی بوده و یا هستن!(بجز ایستگاه که از نظر من تنها قدیمی و اول بودن در بخش سایتای نیازمندی موجب معروف شدن اون شده). نام این سایتا در زبون هاست! اشتباهه اگه فکر کنین سئو یعنی فروش و درامد خوب! این سایتا همه دست برتر سئو  یعنی برندینگ رو به اتمام رسونده ان.برند اونا ورد زبانا شده .تبلیغات تلویزیونی، محیطی و اینترنتی اونا و یا قدیمی و اولی بودن اونا موجب شده که به سایتای بزرگ و معروفی تبدیل شن.

وقتی سایتی در اذهان عمومی شناخته شه، دیگه نقش سئو خیلی کمرنگ می شه! در این حالت ممکنه صاحب این سایتا خیلی از موارد سئو رو هم رعایت نکنن اما بازم بالا بمونن (که معمولا افراد و شرکتهایی که تبلیغات این چنینی می کنن اصول اولیه سئو رو از یاد نمیبرن) .

نام برند این سایتا در گوگل جستجو می شه! این اتفاقیه که واسه هر سایتی و سایت شمام نمی افته! کی نام تجاری شما رو جستجو می کنه؟بیشتر از ۹۹ درصد مواقع، تنها نیاز کاربر و موضوع در گوگل جستجو می شه.کسی که به دنبال موبایل سامسونگ galaxy s5ه، این مدل رو جستجو می کنه.نه نام یه فروشگاه اینترنتی موبایل رو! اما واسه این سایتای معروف، خود نامشون جستجو می شه.به جای موبایل، کلمه دیجی کالا جستجو می شه! گوگل هم خوب میفهمه، که وقتی برند یه سایت جستجو می شه، این سایت دارای محبوبیت بالاییه و قدرت بسیار خیلی از نظر سئو به اون سایت می بخشه! طبیعی هم هست! وقتی یه سایت، به این شدت هزینه می کنه، و زحمت میکشه، مساوی نیس که گوگل اونو از یاد ببره!گوگل همیشه تبلیغات هدف دار و غیر مزاحم رو دوست داره و واسه سایتهایی که این جوری تبلیغ می کنن قیمت زیادی قائل می شه.

این سایتا در وبلاگا،سایتای خبری، آموزشی و … به طور طبیعی لینک و معرفی می شن.پس link building  اونا به صورت خودکار توسط بقیه به صورت به طور کامل طبیعی انجام می شه و قدرت بسیار زیادی پیدا می کنن و در نتیجه Trust rank اونا به دلیل وجود کلاه سفید بودن سئوی اونا (برندینگ، دست برتر سئو) زیاد می شه.محتوای اونا هم توسط نیروهای موجود در این سایت، تکمیل می شه و رعایت اصول پایه سئوی اونا توسط تیم فنی اونا انجام می شه.این سایتا، جز توجه به اصول اولیه سئو و فاکتورای on page seo ، احتیاجی به سئو توسط تیم فنی یا سئوکار خود ندارن!

سایتی مثل ویکی پدیا هم بسیار قدیمیه، و کل مردم جهان، اونو تکمیل کردن و بازم می کنن.از اونجا که این سایت پیشکسوت و قدیمیه و محتوای اون طی سالها تکمیل شده و بازم تکمیل می شه، این سایت قدرت زیادی گرفته.اگه شمام حالا یه سایت با همون محتوای ویکی پدیا (غیر تکراری و ناب) بسازین و روی سئوی اونم کار کنین، هیچ وقت ویکی پدیا نمی شین! چون که همیشه پیشکسوت بودن، و اعتبار چند ساله، از مهمترین فاکتورهای سئو بوده و بازم هست.

پس تصور نکنین، این سایتا واسه سئوی خود کار خاصی کردن یا سئوکار خیلی خوبی داشتن.اگه هم داشتن، عامل اصلی سئوی موفق اونا، تبلیغات و جا افتادن نام اوناس.