راهنمایی بیشتر برای تولید سایت با کیفیت


در ماه های گذشته، تلاش کردیم تا به کاربران کمک کنیم که سایتای با کیفیت رو در یافته های جستجوی گوگل ببینن.

تغییرات الگوریتم پاندا رتبه خیلی از سایتای با کیفیت بالا رو بهبود داد. با این حال ما یه راهنمای اضافی واسه سایتایی که تحت تاثیر پاندا قرار گرفتن ارائه کردیم که با این راهنما به کاربران توضیح بدیم که گوگل چیجوری به جستجوی سایتای با کیفیت می پردازه.

پیشنهاد ما به ناشران بازم اینه که تلاش کنن تا بهترین تجربه رو واسه کاربران سایتشان جفت و جور کنن و کمتر روی فاکتورهای رتبه بندی و الگوریتمای گوگل تمرکز کنن.

بعضی از توصعه دهندگان سایتا هنوز در تغییرات الگوریتم پاندا مونده ان و تلاش می کنن تا سایتشان رو با در نظر گرفتن این تغییرات و با به کار گیری باگا بهتر کنن و این در حالیه که هرساله بیشتر از ۵۰۰ تغییر در الگوریتمای گوگل اعمال می شه و نمیشه همیشه با همه اونا همراه بود. از زمان بروزرسانی پاندا تا کنون بیشتر از چند هزار تغییر در الگوریتم گوگل اعمال شده و بسیاری هنوز فکر می کنن که تغییر رتبه اونا به دلیل بروزرسانی پانداه. علم جستجو یه هنر پیچیده و در حال تغییر و تحوله. پس به جای دقیق شدن و فوکوس کردن روی ترفندهای مناسب واسه یه الگوریتم خاص، بهتره بهترین خدمات رو به کاربران ارائه کنین و کاری کنین که رضایت کاربران از سایت خود رو بهبود بدین.

چه چیزایی باعث می شن که یه سایت با کیفیت باشه؟

الگوریتمای گوگل با هدف کمک به کاربران واسه پیدا کردن محتواهای با کیفیت و هم اینکه سقوط رتبه سایتای بی کیفیت بروزرسانی می شه. بروزرسانی پاندا وظیفه سخت آزمایش الگوریتمیک کیفیت وب سایتا رو رو دوش داشت. با نگاهی به گذشته می خوایم تا به تحقیقات و ایده هایی واسه بهبود الگوریتم جستجوی گوگل اشاره کنیم.

در ادامه چند سوال مطرح شده که با به کار گیری اونا میشه کیفیت یه صفحه یا یه مقاله رو مورد آزمایش قرار داد. اینا سوالاتیه که مهندسان گوگل هنگام بروزرسانی الگوریتم واسه آزمایش کیفیت سایتا از خود می پرسن. به این روش میشه از خواسته های کاربران هنگام انجام جستجو رمز گشایی کرد.

روشنه که قصد نداریم تا سیگنالایی رو که در الگوریتم رتبه بندی استفاده شده رو معلوم کنیم چون قصد نداریم که کاربران یافته های جستجوها رو به بازی بگیرن و طوری اونو دور بزنن. اما اگه می خواید که از روند تفکر گوگل در مورد الگوریتم رتبه بندی باخبر شید، سوالات زیر می تونه روشن کنه که گوگل به موضوع جستجوها و پیدا کردن سایتای با کیفیت چیجوری نگاه می کنه :

شما به اطلاعات نشون داده شده در این مقاله اعتماد می کنین؟

این مقاله توسط یه متخصص یا فردی که به موضوع تسلط کامل داره جفت و جور شده یا اینکه این مقاله یه نوشته سطحی و بی کیفیته؟

این سایت از محتواهای تکراری، زائد یا متداخل با همدیگه استفاده می کنه که که فقط با کمی فرق در کلید واژه ها همه به یه موضوع اشاره دارن؟

موقع فرستادن اطلاعات کارت اعتباریتان، اطمینان کامل به این سایت دارین؟

این مقاله دارای خطاهای املایی یا اطلاعاتیه؟

موضوعات ارائه شده در سایت با در نظر گرفتن چیزای مورد علاقه کاربران ارائه شده یا مطالب با در نظر گرفتن چیزی که ممکنه رتبه بهتری به دست بیاره منتشر می شن؟

این مقاله محتوا، اطلاعات، آنالیزا، گزارشات و اخبار اصیل رو به مخاطب ارائه میده؟

مقاله وقتی که در یافته های ظاهر می شه، در مقایسه با بقیه لینکا اطلاعات با ارزشی رو ارائه می کنه؟

روی محتوای موجود در این مقاله چقدر کنترل کیفیت اعمال شده؟

نگاه مقاله همه جانبه س و از همه طرف به موضوع نگاه کرده؟

سایت مورد توجه در موضوع مورد بحث به عنوان یه منبع شناخته می شه؟

مقاله خوب ویرایش شده یا به هم ریختگی در اون به روشنی مشاهده می شه؟

واسه جستجوهای مربوط به سلامت و بهداشت، میشه به مطالب این سایت اعتماد کرد؟

اگه نام این سایت جایی ذکر شه، شما ان رو به عنوان یه منبع معتبر می شناسین یا خیر؟

این مقاله یه توصیف کامل در مورد موضوع ارائه می کنه؟

نحلیلای این مقاله با کیفیت و روشن کننده موضوعه یا اطلاعاتی رو ارائه میده که اون طرف واقعیته؟

شما این مقاله رو بوک مارک می کنین یا اونو با دوستانتون به اشتراک می ذارین؟

در این مقاله تعداد زیادی تبلیغ هست که حواس مخاطب رو از موضوع اصلی منحرف می کنه؟

شما توقع دارین که این مقاله رو تو یه مجله کاغذی یا یه کتاب ببینین؟

مقالات کوتاه، بی پایه و بدون جزئیات به درد بخوره؟

این صفحه با مراقبت عالی و توجه به جزئیات تولید شده؟

کاربران هنگام مشاهده صفحات این سایت از اونا شکایتی دارن؟

نوشتن الگوریتم واسه آزمایش کیفیت صفحه یا سایت یه کار بسیار سخته اما ما با امید به اینکه سوالات بالا دید روشنی در مورد اینکه گوگل چیجوری الگوریتمای موتورهای جستجوی خود رو طراحی می کنه به شما ارائه کرده باشه.

حال چیکار باید کرد؟

کاربران زیادی به دنبال این هستن که چیجوری رتبه سایت خود رو در یافته های جستجو بهتر کنن. مخصوصا سایتایی که رتبه خود رو در به روز رسانیا از دست دادن بیشتر از بقیه به دنبال گرفتن رتبه قبلی خود هستن. گوگل پیشنهاد می کنه که توصعه دهندگان با توصعه محتواهای با کیفیت به دنبال بهبود رتبه صفحات سایتشان باشن و فقط به دنبال بهینه سازی با در نظر گرفتن الگوریتما نباشن.

در بخش دیگری از راهنما، نظر گوگل اینه که وجود محتوای بی کیفیت در سایت می تونه در رتبه تموم صفحات سایت تاثیر منفی بزاره و پس بهتره یا محتواهای بی کیفیت رو از سایت خط بزنین یا انگار با ترکیب کردن اون با بقیه محتواها یا بهبود اون و تبدیل کردن اون به یه صفحه به درد بخور، و یا انتقال اونا به یه دامنه دیگه میشه رتبه محتواهای با کیفیت در سایت رو بهبود داد.

گوگل پیوسته در حال کار روی بهبود الگوریتمای خوده تا به وب مسترهایی که سایتای با کیفیت تولید می کنن کمک کنه تا ترافیک بیشتری رو از راه جستجوها به دست بیارن. وقتی که در حال بهبود سایت خود هستین، به جای متمرکز شدن روی یه الگوریتم خاص، بهتره سوالاتی که در بالا به اونا گفته شد رو از خود سوال کنین. به این روش انگار سایت شما واسه یه مدت طولانی رتبه بهتری به دست بیاره. در عین حال اگه پیشنهاد خاصی دارین می تونین اونو از راه فروم وب مستر گوگل به اطلاع مهندسان این شرکت برسونین. مهندسان گوگل پیوسته بر موضوعات انجمنا نظارت می کنن و نکات مثبت این فروما رو در به روز رسانیا بعدی خود در الگوریتم جستجو اعمال می کنن.

Amit Singhal