رازهای سئو,تکنیک های سئو


چندین تکنیکای سریع و کوتاه و رازهای سئو رو بیاموزید 
از خوندن مقالات طولانی خسته شدین و به دنبال یه مطلب آموزشی می گردید که نکات سئو رو بدون مقدمه و بدون اینکه توضیحات خسته کننده زیادی به اونا اضافه کنه واسه شما بگه؟ حالا خوبیش اینه به مقاله درستی مراجعه کردین. ما در این مقاله می خوایم تعدادی نکات سئوی بسیار به درد بخور رو خلاصه وار و تیتر گونه واسه شما بگیم. پس با ما همراه باشین:

از # در URL های خود استفاده نکنین، رباتای گوگل قادر به کراول کردن و ایندکس گذاری URLایی که در اونا # هست نمی باشن.

با در نظر گرفتنآپدیت جدید گوگل Mobile First Index که نشون دهنده تاکید گوگل بر موبایل فرندلی شدن وب سایتا هستش شما باید از وسایل Fetch و Render در کنسول جستجوی گوگل واسه بررسی موبایل فرندلی بودن سایت خود و چگونگی دیده شدن صفحات موبایلی سایت خود در قیاس با صفحات دسکتاپ اون در نظر موتورهای جستجوگر، استفاده کنین.

موبایل

در وب سایتای جدید خود از AJAX-Crawling scheme استفاده نکنین و اگه شما در سایت قدیمی خود از این تصمیمات استفاده کردین به هر طریقی که می تونین از شر اونا خلاص شید.

اگه از تدابیری مثل تعویض لینک واسه لینک سازی در سایت خود استفاده کردین که خلاف قوانین گوگله، خیلی سریع اون لینکا رو خط بزنین و ترفندهای لینک سازی خود رو تغییر بدید.

با وجود اینکه محدودیت تعداد لینکا در هر نقشه سایت ۵۰۰۰۰ لینکه اما گوگل و بینگ حجم مجاز نقشه سایت رو از ۱۰ مگابایت به ۵۰ مگابایت افزایش دادن.

اگه یه سایت رو به یه کشور تشبیه کنیم، محتوای سایت از دید اهمیت مثل پادشاه، لینکای برگشتی مثل ملکه و ویدئو ها مثل ولیعهد می مانند پس اهمیت ویدیوها رو در سایت حتما در نظر داشته باشین و کمپینی واسه ایجاد محتوای ویدیویی و بهینه سازی ویدیو ایجاد کنین.

اگه شما یه فروشگاه اینترنتی دارین می تونین از Google Adwords distance و گزارشات بازدید از فروشگاه (Store Visit Reports) واسه بررسی اینکه مشتریان سایت شما بیشتر از کدوم مناطق و نواحی هستن استفاده کنین تا تمرکز بیشتری روی اون نواحی داشته باشین.

از امروز روی جستجوی کلیدواژهای بیشتر بر عبارات و کوئریای مربوط به زیرو رو کردن و گشتن های صوتی متمرکز شید چون جستجوهای صوتی روز به روز در حال افزایش هستن و هر روز بر اهمیت اونا اضافه می شه.

از اونجایی که بروز رسانیای جدید الگوریتم پنگوئن موجب شده که این الگوریتم کارکرد Real time یا سریع داشته باشه، شما باید حد کم یه بار در ماه لینکای برگشتی سایت خود رو در کنسول جستجوی گوگل مورد بازبینی بذارین و لینکای ناسالم و مشکوک رو خط بزنین.

واسه اینکه بتونین ترافیک موبایلی سایت خود رو زیاد کنین از Google AMP استفاده کنین و صفحات موبایلی پر سرعت واسه سایت خود ایجاد کنین.

روند لینک بیلدینگ خود رو همیشه باز بینی کنین و از ترفندهای کلاه سفید در روند لینک بیلدینگ خود استفاده کنین. اگه گوگل فهمیده باشه که شما از روشای غیر معمولی واسه لینک سازی استفاده کردین همه لینکاتون رو بی تاثیر می کنه حتی لینکایی که با به کار گیری روشای سئوی کلاه سفید ایجاد کردین.

اگه واسه دریافت لینک از دایرکتوریایی کمک می گیرین که حجم خیلی از لینکای نه خیلی به درد بخور رو واسه سایت شما ایجاد می کنن، دست از این کار وردارین و فقط از دایرکتوریایی که از کیفیت بالاتری بهره مند هستن واسه این کار کمک بگیرین.

اگه از ترفند Widget Links در روند لینک سازی خود استفاده میکنین این کار رو همین العان متوقف کنین. اگه شما قصد به کار گیری ویجتا رو دارین تنها اونا رو در روش های هدف دار افزایش آگاهی و اطلاع رسانی از برند خود استفاده کنین.

ساختار لینک دهی منظم و واضحی در سایت خود ایجاد کنین. اگه شما از ترفند قرار دادن لینکا در پاورقی و بالای صفحات خود واسه روند لینک دهی داخلی سایت خود استفاده میکنین در این کار تجدید نظر کنین. شما باید واسه روند لینک دهی داخلی سایت خود لینکایی رو در متن محتوای سایت خود بذارین تا واسه گوگل امکان گردش در سایت رو جفت و جور کنین.

وقتی که قرارداد سایت خود رو از HTTP به HTTPS تغییر می دید هیچ تغییر همزمان دیگری در سایت خود ایجاد نکنین. اگه شما همزمان با تغییر قرارداد امنیتی سایت خود تغییرات دیگری در سایت خود ایجاد کنین گوگل موقع بررسی و آزمایش این تغییرات با مشکلات بسیاری رو به رو می شه.

مشکلات

تگای کانونیکال نیاز کراولرا به کراول کردن محتواهای تکراری که با تگ کانونیکال به یه محتوای اصلی نسبت داده شدن رو بر طرف نمی کنه و کراولرا باید هر کدوم از محتواهایی که به یه محتوای دیگه تگ کانونیکال داده شدن رو هم به صورت جدا از هم بررسی کنن.

سرعت بارگذاری سایت شما باید ۲-۳ ثانیه باشه و واسه بررسی اون می تونین از ابزارهایی مثل WebPageTest استفاده کنین تا بتونین سرعت بارگذاری سایت خود رو پیدا کنین.

اگه شما یه سایت تجارت الکترونیکی دارین و بازم از اینستاگرام واسه تبلیغات اینترنتی خود استفاده نمی کنین حالا زمان اون هستش که دست به کار شید و مبادرت به ایجاد یه پروفایل تجاری در اینستاگرام کنین چون تازگیا اینستاگرام بسیاری ویژگیای تجاری و قابلیتای منحصر به فرد واسه تعداد از برنده ها ایجاد کرده و ممکنه این امکانات به زودی واسه تجارتای دیگه هم قابل رسیدن شه.

با روی کار اومدن دستیارای صوتی زیادی مثل Amazon Echo، Google Home و بسیاری دستیارای صوتی دیجیتال دیگه، اهمیت جستجوهای صوتی و هم اینکه جستجوهای محلی روز به روز در حال زیاد شدنه پس شما باید هرچه سریع تر سایت خود رو واسه این نوع زیرو رو کردن و گشتن ها بهینه سازی کنین تا بتونین در رتبه بندیا به رتبه های بالاتر برسین.

دیجیتال

یه پروفایل تجاری در فیس بوک بسازین و تلاش کنین که از راه فیس بوک واسه خود مشتریائی جذب کنین.

شما هم اینکه می تونین واسه تبلیغات در شبکه های اجتماعی از تبلیغات اسپانسری در لینکدین استفاده کنین چون این وسیله امکان بررسی و بررسی اندازه تبدیل کاربرانی که تبلیغات شما رو دیده ان به مشتریان رو واسه شما جفت و جور می کنه.

از تبلیغات در گوگل AdWords استفاده کنین، به کار گیری راه تبلیغات “Shop the look” در AdWords می تونه خیلی از کاربران موبایلی رو به تبلیغات شما جذب کنه و اندازه تبدیل کاربران به مشتریان رو در میان کاربران موبایلی سایت شما زیاد کنه.

ویدیوهای ۳۶۰ درجه واسه تبلیغات در فیس بوک ایجاد کنین این نوع از ویدیوها تازگیا توجه بسیاری افراد رو به خود جلب کرده.

قدمت یه دامنه و یا یعنی مدت زمان فعالیت یه دامنه، یکی از فاکتورهای اصلی رتبه بندیه و بنابر این میشه گفت دامنه هایی که دارای قدمت بیشتری هستن شانس بیشتری در رتبه بندیا دارن، پس اگه شما یه تازه وارد هستین و قدمت دامنه شما کمتر از رقباه دوران سخت و پر تلاشی رو واسه رسیدن به رتبه های بالا باید بگذرونین.

پروفایل لینکای سایت خود رو بررسی کنین و تلاش کنین تا می تونین اون رو بهبود بدید و یه پروفایل لینکای سالم در سایت خود داشته باشین چون موتورهای جستجوگر اعتبار و کیفیت پروفایل لینکای یه سایت رو به معنی اعتبار و کیفیت همه بخشای سایت در نظر می گیرن.

از شر محتواهای ضعیف و بی کیفیت سایت خود خلاص شید، این محتواها هیچ فایده هایی نمی تونن واسه سایت شما داشته باشن تنها موجب می شن که کیفیت کلی سایت شما ضعیف تر شه. یادتون باشه که محتواهای طولانی ارزش بیشتری واسه رتبه بندی دارن.

ایده

محتواهای تکراری رو از سایت خود خط بزنین خواه این محتواها در هاست سایت شما قرار داشته باشن و خواه در هاست وب سایتای دیگه مهمون شده باشن، همه این محتواها رو خط بزنین و از وب سایتایی که محتوای تکراری شما درون هاست اونا قرار داره هم بخواین که اون رو حذف کنن و یا اون رو به فایل Disavow شما اضافه کنن.

سایت خود رو بررسی کنین و صفحاتی که دارای اندازه دفع کاربران بالایی هستن پیدا کنین. بعد بررسی کنین که به چه دلیل این صفحات اندازه دفع کاربران بالایی دارن و به چه دلیل کاربران این صفحات رو خیلی زود ترک می کنن؟ بعد این صفحات رو ویرایش کرده و مشکلات اونا رو برطرف کنین.

اگه اندازه کلیک سایت شما علی رقم قرار گرفتن در رتبه های بالا در SERPا، کمه توضیحات متای صفحات خود رو مورد بازبینی قرار داده و توضیحات متای جذاب تری ایجاد کنین.

اگه صفحاتی دارین که در اونا محتوای قدیمی هست اما ترافیک زیادی رو جذب می کنه، صفحات جدیدی درباره همون موضوع بسازین و در اون محتواهای جدید و تازه درباره موضوع نام برده بذارین.

بررسی کنین که صفحات مالی سایت شما (صفحاتی که واسه سایت شما فروش رو به همراه میارن) ایندکس گذاری شدن یا خیر. علاوه بر این باید بررسی کنین که صفحاتی در سایت شما وجود دارن که دابل ایندکس شده باشن؟؟ این موضوع می تونه واسه شما دردسر ساز شه و موجب شه که موتورهای جستجوگر این صفحات رو به عنوان محتواای تکراری در نظر بگیرن.

هر صفحه تنها باید دارای یه تگ H1 باشه، به کار گیری بیشتر از یه تگ H1 درون صفحات می تونه بر سئوی اون صفحات تاثیر منفی داشته باشه.

اهمیت و ارزش صفحات FAQ روز به روز در حال زیاد شدنه و اندازه تاثیر اونا بر رتبه بندیا سیر صعودی داره و بنابر این زمان اون شده که شما صفحات FAQ در سایت خود رو مورد بازبینی بذارین. واسه اینکه بتونین ترافیک بیشتری به سایت خود جذب کنین می تونین در صفحات FAQ سایت خود کلیدواژهای طولانی رو هدف بذارین و صفحات FAQ سایت خود رو واسه این کلید واژه ها بهینه سازی کنین.

از اونجایی که الگوریتم رنک برین گوگل کهنه و بی اعتبار شده و دیگه بر رتبه بندیا موثر نیست بنابر این دیگه احتیاجی به رعایت مواردی که مربوط به الگوریتم رنک برینه در ترفندهای سئوی سایت نیست.

وقتی که تصمیم به بازبینی و ایجاد طراحی جدید در سایت خود می گیرین، قبل از اینکه زمان و هزینه زیادی رو صرف کنین از یه متخصص سئو کمک بگیرین تا زمان و هزینه های صرف شده در جهت درستی سرمایه گذاری گردند. بسیاری ترفندهای جدید و موثر در طراحی وب سایتای وجود دارن که به کار گیری اونا یه کار به طور کامل تخصصی و حرفه ایه.
سرمایه گذاری

یادتون نره که قبل از منتشر کردن تصاویر، تخصیص Alt اونا رو حتما با دقت بسیاری ایجاد کنین و در اونا از کلیدواژهای مناسب و در رابطه استفاده کنین.

شما مجبور به ایجاد تنها یه نقشه سایت در سایت خود نمی باشین و اگه بخشایی از سایت شما هست که نیازه گوگل تمرکز کراول کردن سایت شما رو روی این بخشا بذاره و یا یعنی این بخشا در اولویت کراول شدن هستن شما می تونین واسه تاکید بر کراول شدن این بخشا واسه اونا نقشه سایت جداگونه ایجاد کنین. مثلا شما می تونین واسه تصاویر، ویدیوها و … در سایت خود نقشه سایت جدا ایجاد کنین.

همه صفحات سایت شما باید دارای تگ rel=canonical باشن و به وسیله اون موتورهای جستجوگر رو به صفحه اصلی شامل متن اصلی هدایت کنن. به کار گیری تگ rel=canonical از گیج شدن موتورهای جستجوگر موقع کراول کردن سایت شما جلوگیری می کنه.

وقتی که وب سایتای دیگه محتوای سایت شما رو سیندیکیت می کنن حواستون باشه که از تگ rel=canonical به محتوای اصلی موجود در سایت شما استفاده کنن.

وقتی که کنسول جستجوی گوگل رو واسه سایت خود تنظیم میکنین یادتون باشه که هر دو ورژن نام دامنه با WWW و بدون WWW رو در اون ثبت کنین. وقتی که کار شما تموم شد حال می تونین ورژنی که بهتر می دونین رو به عنوان ورژن اصلی انتخاب کنین.

مشابه نکته بالا، اگه شما زیر دامنه های زیادی در سایت خود دارین باید همه اونا رو در کنسول جستجو ثبت کنین.

قبل از اینکه قرارداد کلی سایت خود رو از HTTP به HTTPS تغییر بدید، لینکای داخلی سایت خود رو از HTTP به HTTPS تغییر بدید.

در روند لینک بیلدینگ هم مثل تولید محتوا، کیفیت از کمیت مهم تره و دیگه لینک بیلدینگ مثل قبلی نیس که بشه با خرید یا تعویض لینک اعتباری در این مورد کسب کرد. پس تلاش کنین که لینکای با کیفیت تر و با ارزش تری از وب سایتای معتبر تر دریافت کنین.

یادتون نره که باید در گوگل آنالتیکز نشانی IP خود رو ثبت کنین.

وقتی که یه محتوای متنی تولید می کنین تلاش کنین یه ورژن ویدیویی هم واسه اون محتوا ایجاد کنین، چون محتواهای ویدیویی واسه انتشار در شبکه های اجتماعی بسیار مناسب تر هستن.

همه پاپ آپا رو از ورژن موبایلی سایت خود خط بزنین، گوگل در حال ارزش دهی روز افزون به رضایتمندی کاربران از وب سایتا در رتبه هایه و این پاپ آپا موجب می شه که اندازه رضایت کاربران از وب سایتا کم بشه. پس تلاش کنین که پاپ آپا رو از سایت خود خط بزنین و کلیدای CTA رو جانشین اونا کنین.

وقتی که در حال نوشتن محتواهای متنی هستین تلاش کنین دقت کافی به کار گیرید و اونا رو دوباره بازبینی کنین تا در اونا اشتباهات املایی و گرامری وجود نداشته باشه. با وجود اینکه اشتباهات املایی و گرامری تاثیری در رتبه بندیا ندارن اما این اشتباهات موجب می شه که اندازه رضایت کاربران کم بشه و اعتماد اونا به سایت شما کمتر شه که هر دوی این مسائل می تونه رتبه بندی سایت شما رو تحت تاثیر بذاره.

وقتی که تصمیم به همکاری با یه اینفلوئنسر می گیرین حتما یه قرار داد کتبی با اون ببندین همه خواسته های دوطرفه خود رو با ذکر جزییات در اون درج کنین تا از وقوع سوء تفاهمای بعدی جلوگیری کنین.

اگه یه مشتری به شما مراجعه کرد و درخواست کرد که در مدت کوتاهی سایت اونا رو واسه یه کلمه کلیدی پرطرفداری رتبه بندی کنین و اون رو به رتبه های بالا در صفحه اول برسونین، فقط در جواب اون بگی “نه” و محل رو ترک کنین.

شما می تونین واسه پیدا کردن ایده هایی واسه ایجاد محتوا از راه مهندسی برعکس رقبای قوی و محتواهای پرطرفدار اونا استفاده کنین.

اگه شما بخشایی رو در کد CSS خود مخفی کردین خیلی سریع از این کار دست بکشین و اون بخشا رو درست کنین.

اضافه کردن بردکرامبا به سایت شما نه فقط می تونه بر سئوی سایت شما اثر داشته باشه بلکه می تونه اندازه رضایت کاربران از سایت شما رو هم زیاد کنه.

از ایجاد زنجیره طولانی از ریدایرکتا دوری کنین تا به موتورهای جستجوگر کمک کنین راحت تر سایت شما رو کراول کنن.

اگه شما بازم قرارداد امنیتی سایت خود رو از HTTP به HTTPS تغییر نداده اید، و از صفحات موبایلی پر شتاب (AMP) در سایت خود استفاده میکنین حتما در اولین فرصت تغییر از قرارداد HTTP به HTTPS رو در سایت خود ایجاد کنین. گوگل اعلام کرده که به کار گیری قرارداد HTTPS واسه صفحات موبایلی پرشتاب بسیار لازمه.

اگه شما کالاهایی دارین که دارای ویژگیای بسیار مشابهی هستن و به جای به کار گیری ریدایرکتا واسه برگشت دادن این اجناس به هم از تگای کانونیکال استفاده کنین.

گوگل محدودیت تعداد کاراکترها در تگای عنوان رو به ۷۰ کاراکتر زیاد کرده، حال شما می تونین عناوین صفحات خود رو دوباره انتخاب کرده و از تموم این تعدادای مجاز بهترین استفاده رو بکنین، یادتون باشه که باید پس از ایجاد این عناوین ورژن موبایلی صفحات سایت خود رو مورد بررسی بذارین که مشکلی در نمایش عناوین ایجاد نشده باشه.

مشکلی

گوگل هم اینکه تعداد کاراکترهای مجاز واسه توضیحات متا رو به ۲۰۰ کاراکتر زیاد کرده اما این تعداد مجاز فقط واسه ورژن دسکتاپ صفحاته و در ورژن موبایلی تعداد مجاز کاراکترها واسه توضیحات متا ۱۷۲ کاراکتره.

با روی کار اومدن روش سرچ معنایی دیگه احتیاجی نیس که شما کلیدواژهای مورد توجه خود رو دقیقا به همون شکل در متنای خود بذارین، گوگل میتونه عباراتی که دارای قرابت معنایی با عبارات جستجوی کابران هستن رو هم پیدا کنه و بنابر این شما می تونین به جای کلید واژه ها از عبارات دارای قرابت معنایی با اونا استفاده کنین.

فکر میکنم این مقاله در سئو روز یکی از جنجالی ترین مقالات در حوضه سئو باشه و با نکات درج شده در این مطلب خیلی راحت با قوانین و تکنیکها و رازهای سئو خیلی راحت آشنا شید . در صورت منتشر کردن این مقاله در سایت و وبلاگ خود لطفا با درج منبع ..

آموزش نکات سئو بدون مقدمه و بدون توضیحات خسته کننده









  • رازها سئو بدون مقدمه









  • تکنیکای سئو بدون توضیحات خسته کننده

۵.۰