S4,O13: ایجاد زمینه درآمدهای پایدار برای مدیریت شهری (شهرداری و شورای شهر).
استراتژيهاي پيشنهادي رقابتي(ST)
S1,T1: استفاده از آب و هوای معتدل و مناسب جهت ایجاد پارک و فضای سبز طبیعی در حاشیۀ شهر؛
S11,T3: انجام فعالیتهای تبلیغی و ترویجی و اطلاعرسانی به گردشگران در زمینۀ معرفی قابلیتها و جاذبههای شهر؛
S15,T5: توانمندسازی بوکان از جانب مراجع دولتی به عنوان مرکز ترانزیت مسافران؛
S1,T6: استفاده از فاکتور آب و هوا به منظور تعادل بخشی نظام توزیع گردشگری در فصول مختلف سال.
استراتژيهاي پيشنهادي محافظهکارانه(WO)
W2,O9: پشتیبانی مسئولان از طرحهای اعتباری و مالی توسعه گردشگری؛
W3,O12: تشویق و ترغیب بخش خصوصی به سرمایهگذاری در احداث و توسعۀ زیرساختها و تسهیلات زیربنایی گردشگری؛
W5,O9: مدیریت بهتر دفع فاضلاب و مواد زائد با حمایت مسئولان شهری؛
W6 ,O8: بهرهگیری از دانش و تجربیات نیروهای متخصص در راستای تدوین برنامه و سند مدون گردشگری؛
W7,O8: استفاده از نیروهای متخصص و تحصیل کرده به منظور ترویج و توسعۀ آموزشهای گردشگری برای نیروهای شاغل در بخش گردشگری.
استراتژي هاي پيشنهادي تدافعي(WT)
W1,T3: انجام فعالیتهای ترویجی و نصب علایم و تابلوهای راهنمای آثار تاریخی در داخل شهر؛
W2,T5: افزایش توجه دولت به سرمایهگذاری در تسهیلات بانکی الکترونیکی؛
W3 ,T4: برنامهریزی بخش دولتی جهت سرمایهگذاری در زیرساختهای گردشگری؛
W7,T2: ارتقا حفاظت اصولی از اشیا و ابنیه تاریخی از طریق آموزش مدیران؛
W8,T1: افزایش هماهنگی بین سازمانها و ادارات مرتبط با گردشگری به منظور یکپارچه سازی قابلیتهای شهری و توسعۀ فضاهای سبز و مناظر طبیعی؛
W6,T6: تدوین برنامه و سند چشم انداز و کاهش تقاضای فصلی گردشگران با بکارگیری پتانسیلهای موجود.
جدول 18-4- ماتریس SWOT
دانلود کامل پایان نامه در سایت pifo.ir موجود است. |
عوامل داخلی عوامل خارجی |
نقاط قوت (S) | نقاط ضعف(w) |
در جدول ماتریس ارزیابی عوامل داخلی قوتها ازS1 تاS15 لیست شدهاند. | در جدول ماتریس ارزیابی عوامل داخلی ضعفها ازW1 تاW8 لیست شدهاند. | |
فرصتها(O) | استراتژیهای (SO) | استراتژیهای (WO) |
در جدول ماتریس ارزیابی عوامل خارجی فرصتها از O1 تا O13 لیست شده | S2,O2 : حفظ و زنده نگه داشتن آداب و رسوم سنتی S2,O1: تأسیس موزه و گالریهای هنری و مردم شناسی جهت معرفی فرهنگ و آداب و رسوم غنی به گردشگران |