ریزنقش و طویل؛ رونمایی از مرسدس AMG A35 و ب ام و سری ۳ LWB مخصوص بازار چین


چند سالیه که چین بزرگ ترین بازار خودرویی جهان حساب می شه. سال گذشته حدود ۲۸ میلیون دستگاه شکلای جور واجور اتومبیل در این کشور پهناور و پرجمعیت به فروش رسیده که بسیار بیشتر از رقم تقریبا ۱۷ میلیونی واسه آمریکا (دومین بازار بزرگ خودرویی) است.

با این حساب حالا معلوم می شه که به چه دلیل خودروسازان جور واجور حساب خاصی روی بازار چین باز کرده و مدلایی مخصوص این کشور پیشرفت میدن. صندلیای عقب راحت با فضای پای وسیع یکی از فاکتورهاییه که چینیا علاقه زیادی به اون دارن. این موضوع دلیل شده که بعضی از کمپانیا با ایجاد تغییراتی در اتاق مدلای استاندارد، اونا رو با فاصله اساسی بیشتر در چین به فروش برسانند.

مرسدس بنز E کلاس با فاصله اساسی بیشتر که مخصوص بازار چین تولید می شه

مرسدس بنز و ب ام و دو خودروسازی هستن که زودتر از بقیه متوجه این علاقه چشم بادامیا شده و می خوان با ارائه کالاهایی با صندلیای عقب جادار و راحت سهم بیشتری از بازار چین رو تصرف کنن.

در همین زمینه اشتوتگارتیا تازگیا از نسخه L یا همون طولانی تر سدان AMG A35 در نمایشگاه خودروی شانگهای پرده ورداری کردن. فاصله اساسی این نسخه ۲۷۸۹ میلی متر اعلام شده که در مقایسه با نسخه استاندارد بین المللی مرسدس AMG A35 برابر با ۶۰ میلی متر بیشتره.

سدان کوچیک اما تند و تیز AMG A35L از نظر فنی تغییری به خود ندیده و در زیر کاپوت این خودرو همون موتور ۲ لیتری توربوشارژ اشتوتگارتیا قرار داره. این موتور توانایی تولید ۳۰۲ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور رو دارا بوده و به واسطه گیربکس هفت سرعته دو کلاچه و سیستم ۴Matic هر چهار چرخ رو به حرکت مجبور می کنه.

با تکیه بر این نیروگاه قوی، مرسدس AMG A35 واسه رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت به ۴٫۹ ثانیه زمان نیازمنده؛ بیشترین حد سرعت هم طبق روال عادی خودروسازان آلمانی در ۲۵۰ کیلومتر در ساعت محدود شده.

مرسدس AMG A35 در شرکت مشترک (جوینت ونچر/Joint Venture) دایملر و BAIC در چین مونتاژ می شه. به غیر از این سدان کوچیک، مدلای دیگری مثل نسخه استاندارد و طولانی C کلاس، E-Class L، GLA و GLC در شرکت نامبرده مونتاژ می شن.

بد نیس بدونین شرکت مشترک دایملر و BAIC از نظر آماری بزرگ ترین کارخانه تولید کننده اجناس سواری مرسدس بنز هستش. کارخانه های این شرکت تنها مجموعه در دنیا هستن که تو یه مکان واحد اتومبیلای سواری دیفرانسیل جلو و دیفرانسیل عقب مرسدس رو مونتاژ می کنن.

در کنار مرسدس بنز، ب ام و هم نسخه از نسخه طولانی تر نسل گذشته سری ۳ در نمایشگاه خودروی شانگهای پرده ورداری کرده. مثل AMG A35 این خودرو هم از نظر ظاهری فرقی با نسخه استاندارد بین المللی خود نداشته و فقط درهای عقب اون کشیده تر هستن تا نمایانگر طول بیشتر خودرو باشن.

فاصله اساسی ب ام و سری ۳ LWB در مقایسه با نسخه استاندارد ۱۱ سانتی متر زیاد شده و به رقم کلی ۲۹۶۱ میلی متر رسیده؛ طول خودرو الان ۴۸۲۹ میلی متره.

با تغییری که در فاصله اساسی اتفاق افتاده، ب ام و سری ۳ LWB با ۴۳ میلی متر بیشترین فضای پا رو در کلاس خود ارائه می کنه. به گفته باواریاییا صندلیای عقب این نسخه از نو و به طور اختصاصی طراحی شده و دارای فرم و پوششی خاص هستن؛ هم اینکه پشت سریا و زیر آرنجی میانی به بالشتکای "فوق العاده راحت" مجهز شدن.

نورپردازی قسمت پایینی چارچوب درها، سقف شیشه ای پانورامیک و به کار گیری شیشه های آکوستیک به خاطر کاهش صداهای اضافی از جمله تفاوتای باحال سری ۳ LWB با نسخه بین المللی هستن.

نیروبخش این نسخه از ب ام و سری ۳، موتور ۲ لیتری موجود در زیر کاپوت ۳۲۵Liه. این موتور توانایی تولید ۱۸۱ اسب بخار قدرت و ۳۰۰ نیوتن متر گشتاور رو دارا بوده و نیروی اون از راه گیربکس هشت سرعته خودکار به سمت چرخای محور عقب هدایت می شه.

همونطور که اشاره کردیم سری ۳ LWB مخصوص بازار چین بوده و واسه فروش در میانه های سال برنامه ریزی شده. این خودرو هم مثل نسخه استاندارد، در شرکت مشترکی که به وسیله ب ام و و برلیانس پایه گذاری شده، تولید می شه.