انواع روشای که درسرتاسر دنیا رایجه 

انواع روشای که درسرتاسر دنیا رایجه : 

به شکل شگفت انگیزی تغییر کرده و به ابزاری مهم واسه ایجاد ارتباطات با مشتری و مصرف کننده بدل شده. این روزها، شاهد وجود روشای مختلفی واسه انتقال پیام از راه رسانه های مختلف تبلیغاتی هستیم. انواع روشای امروزی به کمک اینترنت و فضای مجازی، باعث شده دست افرادی که در این بخش فعالیت می کنن، خیلی باز شه. حالا دیگر انواع روشای محدود به روشای قدیمی نیس. امروز ویدیوهای ویروسی یا همه گیر در سطح شبکه های اجتماعی، بنری در سایتا، فضاهای گفت وگوی کاربران درباره برندها و… شکل انواع روشای رو به خاطر این به اونو کرده. با ما همراه باشین تا با تغییرات رسانه های امروزی و انواع روشای بیشتر آشنا بشین:

 

دیجیتالی

تبلیغاتی که در سطح اینترنتی می ببینن، در بخش ی دیجیتالی قرار می گیرن. در خیلی از سایتا، مختلفی وجود دارن و این یکی از روشای کلی ی کسب درآمد واسه سایت نمایش دهنده ی اون هستن.

روش دیگر جدید، بومی هستن. این روش از هم راه دیگری واسه کسب درآمد سایت هاس و از راه محتوایی مربوط به برند و محصول، متن یا مقاله ای اونو تبلیغ می کنه.

دیجیتالی خیلی در حال رشد و تکامل هستن و از راه بسترهای مختلفی چون فیسبوک، اسنپ چت و… باعث می شن تا در سطح بزرگی از مخاطبان دیده بشه.

موبایلی و تلفنی

از بین انواع روشای جدید، تلفنی و موبایلی یا به عبارت کلی تر در سطح دستگاه های کوچیک و قابل حملی که توانایی اتصال به اینترنت رو دارن، خیلی رواج پیدا کرده.

به کمک این دستگاه ها و استفاده از شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام، توئیتر و… خیلی آسون پای به این وسیله ها هم باز شده. اما در استفاده از این رسانه ها هم باید آخر دقت و توجه رو استفاده کرد، چون ممکنه بی برنامگی و انبوه باعث آزار مخاطبان شه.

هر یک از این روشای جدید در صورت بزرگ نمایی و بی برنامگی می تونن موجب اثرات برعکس بشن.

مطلب مرتبط :   انواع دیوونگی، علائم و روش های درمانی اون

چاپی

چاپی در گذشته یکی از مهم ترین وسیله در دستان صنعت بود اما امروز با وجود فناوریای جورواجور، چاپی کمی عقب نشینی کرده. تنها موضوعی که بازم باعث تاثیرگذاری چاپی می شه، فرق و فرق اینه.

اگه چاپی واسه هر محصول به شکلی متفاوت و چشم گیر طراحی و اجرا بشن، می تونه مخاطبی رو که مثل و گستردگی دنیای دیجیتال دچار دلزدگی شده، تحت اثرات مثبت بذاره. چاپی دارای ۳ زیرمجموعهه:

تناوبی

وقتی در نشریاتی با تاریخ پخش مشخص منتشر می شه، یعنی به شکل روزنامه، ماهنامه و… به اون تناوبی گفته می شه. واسه سالای متمادی این روش، یکی از مهم ترین انواع روشای بود و به دلیل ی اون میلیونا مخاطب تصویر تبلیغ چاپی رو در پشت مجله یا در صفحات میانی اون شاهد بودن.

بروشورها، برگ نامها و در نقطه فروش

این نوع از که به شکل برگهای تبلیغاتی، بروشورها و… منتشر می شن، بعضی وقتا به شکل جداگونه و بعضی وقتا هم در بین صفحات روزنامه ها و مجلات پخش می شن. این می تونه به شکل بروشورهایی شکیل و با جنس مرغوب روی پیشخوان بخش رابطه با مشتری و… هم قرار بگیره. در این صورت عمر طولانی تری نسبت به برگهای کاغذی که در خیابونا پخش می شن، دارن. نکته دیگر اینه که این نوع آگهیا نسبت به چاپی، امکان ارائه اطلاعات بیشتری رو به شکل فراهم می کنه.

پستی مستقیم

هر دو روش از انواع روشای که در بالا عنوان شد، می تونن در دسته این پستی مستقیم قرار بگیرن. ، در این روش، محتوای تبلیغاتی واسه مخاطبان از راه پست فرستاده می شه.

این روش هم می تونه عالی و مؤثر واقع بشه، البته تا جایی که مورد سواستفاده ی آژانسای بازاریابی قرار نگیرد. اگه در این روش، از تکنیکای خلاقانه و جذاب استفاده شه، اثر خوبی بر مخاطب داره و اونو بیشتر با برند و محصول و… آمیخته می کنن.

چریکی

این روش تبلیغاتی تموم قوانین رو در هم می شکند. در طول ۲۰ پارسال از اون استفاده شده و با روشای غیرمرسوم و تکنیکای خلاقانه، خواهان جذب مخاطب و مشارکت بیشتر اون در روند بازاریابی وه.

مطلب مرتبط :   انواع سردرد؛ چه نوع سردردهایی نگران کننده ان و واسه درمان اونا چیکار باید کرد؟

در این روش از ، جا و زمان اهمیت زیادی داره. واسه اجرای بازاریابی چریکی لازم نیس بودجه ای هنگفت در دستان شما باشه، تنها چیزی که نیاز دارین، ایده های بکر و خلاقانه تبلیغاتی واسه جلب توجه مخاطبه. وسیله در دست این کمپینای تبلیغاتی، شبکه های اجتماعی، دهن به دهن مخاطبینه.

رادیویی و تلویزیونی

تلویزیونی و رادیویی از مهم ترین نوع در ده های گذشته بودن. اما کم کم و با پیشرفت ی فناوریای مختلف در سطح اینترنت و شبکه های اجتماعی، کم کم از اهمیت و اثر اونا کم کرده شده.

این رسانه ها قادر بودن جمع زیادی از مخاطبان رو با خود همراه سازند. البته هنوزم در ساعتای پربیننده مثل ساعت پخش بازیای ورزشی پرمخاطب، تاثیرگذاری این رسانه ها خیلی بالاه.

محیطی

هر گونه که مخاطب در بیرون از منزل خود با اون روبه رو بشه، در گروه محیطی قرار میگیره. انواع محیطی مثل بیلبوردها، روی اتوبوسا و… در این دسته بندی قرار میگیره. حتی تلویزیونا و صفحات نمایشگری که در میدونای بزرگ نصب می شن و به ارائه می پردازند هم در این دسته جای میگیره.

خدمات عمومی

این دسته از واسه آگاهی و آگاهی رسانی به عموم منتشر می شن و جنبه ی تجاری ندارن. در گذشته، بستر و رسانه اصلی این دسته از ، تلویزیون و رادیو بود ولی امروز در بقیه بسترهای تبلیغاتی دیجیتالی هم دیده می شن.

نامشهود

یکی از انواع روشای ، تبلیغاتیه که به طور غیرمستقیم و زیرپوستی در فیلما و برنامه ها صورت میگیره. مثلا اگه در فیلمی شاهد استفاده ی دهن باز کن شخصیتا از یک برند خاص اتومبیل یا نوشیدنی بودین، باید بفهمین که نامشهود در حال وقوعه.

این روش از هم تاثیرگذاری خوبی داره و به تبلیغ کننده اجازه می ده تا طبق اطلاعات و خواستهای جمعیت شناختی مخاطبان رو هدف بگیره.




دیدگاهتان را بنویسید